حجت الاسلام حاج علی اکبری در خطبه‌های نماز جمعه:

حاشیه‌ها را باید کنارگذاشت/ اولویت باید کمک به خانواده‌های آسیب دیده از سیل باشد

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امداد و نجات و رسیدگی به خانواده‌هایی که از سیل آسیب دیده‌اند باید اولویت باشد، گفت: حاشیه‌ها را باید کنار گذاشت و همه باید آماده خدمات رسانی بیشتر و کاهش آلام و البته پیشگیری از رخداد‌های مشابه باشند.
کد خبر: ۳۳۹۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲ - 29March 2019

سالی که با نام امیرالمومنین (ع) آغاز شد نوید بخش فرصت‌ها استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران، با بیان اینکه سالی که با نام امیرالمومنین (ع) در ولادت خجسته آن حضرت آغاز شد نوید بخش بشارها و فرصت‌ها است، اظهارداشت: ماه رجب در دهه سوم قرار گرفته و به ما این یادآوری را دارد که از ظرفیت‌های این ماه بیشتر استفاده کنیم و در بهره برداری از فرصت‌های نیایشی و معنوی آن کوشاتر باشیم.

وی گفت: بزرگترین اتفاقی که در جهان بشریت رخ داده در دهه سوم این ماه قرار دارد و آن بعثت خاتم انبیا (ص) است و هیچ روز و شبی در آفرینش به زیبایی، شکوه و الهام بخشی آن شب و روز بعثت نمی‌رسد.

خطیب موقت تهران افزود: از دل آن واقعه میمون، یک شخصیت به تمام معنا کامل از میان خود انسان‌ها با رسالت و مأموریتی الهی برانگیخته می‌شود. اینکه پیامبر از خود مردم است مورد تاکید حضرت حق است.

حاج علی اکبری بیان کرد: عترت و قرآن در حقیقت یکی هستند و هر دو دستاورد بزرگ برای جهان بشریت است یکی نقشه راه سعادت انسان است که قرآن کریم است و شبیه و نظیری در میان کتاب‌های آسمانی ندارد و پیام بعثت هم بازگشت به قرآن است.

موانعی در حوزه آموزش و خلا‌های مرتبط با مهارت‌ها داریم

حاج علی اکبری تصریح کرد: موانعی در این مسیر داریم از جمله موانع فرهنگی از جمله تنبلی، احتکار خانگی و گرایش به کالا‌های خارجی همچنین موانعی در حوزه آموزش و خلا‌های مرتبط با مهارت‌ها داریم، موانعی هم در بخش‌های گوناکونی که مشکلات مدیریتی و ساختاری وجود دارد که باید با آن‌ها مبارزه کنیم.

وی با بیان اینکه قوانین دست و پا گیر را باید به نفع تولید اصلاح کنیم، افزود: با ثروت‌های بادآورده و حرام که مخاطره‌ای برای تولید است و با دست‌های فاسدی که رخنه می‌کنند در اقصاد ملی باید که باید جدی‌تر از گذشته با آن‌ها مبارزه کنیم و مسیر را برای شکوفایی تولید فراهم کنیم.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: همچنین باید با قاچاق و واردات بی رویه و غیر ضروری برخورد جدی شود و همه با توکل به خدا و با عزم و ارده جدی می‌شود که شعار سال را علی رغم خواست دشمنان محقق کنیم و اتفاقی بزرگ را امسال رقم بزنیم.

حاج علی اکبری در خصوص سیل اخیر در برخی استان‌های کشور گفت: اگر این بشارت که آسمان با ما آشتی کرده و ترسالی بجای خشکسالی آغاز شده درست باشد، خیلی بشارت بزرگی است. اگر حتی مقطعی هم باشد این موهبت الهی است و نباید دشواری‌های پیش آمده ما را از شکرگزاری نعمت عظیمی که شامل حال ما شده غافل کند.

وی بیان کرد: شکر عملی یعنی آمادگی ما برای استقبال از بارش‌هایی که در پیش خواهد بود وگرنه فرصت به تهدید تبدیل می‌شود و متاسفانه در برخی نقاط کشور هم این مساله رخ داد. مدتی است که خوزستان و اکثر شهر‌های دیگر هم به این مساله مبتلا شدند و اوج موضوع در گلستان، مازندران به ویژه در آق قلا و گمیشان اتفاق افتاده است. اتفاق غافل گیر کننده‌ای که در شیراز رخ داد و آسیب‌های وسیعی که به باغات، جاده‌ها و زیر ساخت‌ها وارد آمد و البته به سوگ نشستن ده‌ها خانواده اتفاقاتی است که متاسفانه رخ داده و باید به امید خدا با درس‌هایی که گرفتیم خود را برای امداد رسانی همچنانی که شروع شده با سرعت عمل آماده کنیم و این کار را ادامه دهیم.

باید حاشیه ها را کنار گذاشت

در ادامه امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اولویت امداد و نجات و رسیدگی به خانواده‌هایی که از سیل آسیب دیده‌اند باید باشد، گفت: حاشیه‌ها را باید کنار گذاشت و همه باید آماده امداد رسانی بیشتر و کاهش آلام و البته پیشگیری از رخدادهای مشابه باشند. 

حاج علی اکبری افزود: در مرحله بعد باید بررسی‌های عالمانه و کارشناسانه‌ای صورت گیرد که احیانا اگر اهمال کاری‌هایی شده است به آن‌ها رسیدگی شود.

وی گفت: آنچه که خوب است و در حال اتفاق افتادن است اینکه امروز همه مسئولین درقوای مختلف در وسط این میدان حضور دارند، قوای مسلح، نیرو‌های مردمی مجاهدانه در حال خدمت هستند و در کمتر جایی اینطور وحدت و همدلی را در دنیا شاهدیم.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: بنابراین باید بدون حاشیه و با شکرگزاری وحدت ملی به کمک و امدادرسانی خود ادامه دهیم. امیدواریم خداوند این غم‌ها و آلام را با نظر، ولی خود التیام بخشد و بارش‌های پیش روی را برای ملت ما بارش رحمت قرار دهد و امیدواریم خداوند توفیق و نعمت درس گرفتن از حوادث و اتفاقات را به ما عنایت کند.

حاج علی اکبری در پایان خاطرنشان کرد: جلوه‌های ماندگار حماسه ملت ایران را همه دیدیم، چه صبوری مردم آسیب دیده، چه حماسه‌ای که مردم ما در خدمت به آسیب دیدگان انجام داده‌اند، چه رفتار‌های زیبای مردم شیراز و رفتار مردمان زلزله زده سرپل ذهاب که سیل هم به آن‌ها زد را دیدید و این‌ها حماسه‌های بزرگی است که در کنار این وقایع تلخ باید دیده شود. انشالله ملت و دولت دست به دست هم بدهند و برای برطرف کردن خسارت‌های این ماجرا تدبیر‌های لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار