نظرات نمایندگان مخالف وزیر پیشنهادی علوم

سکان‌دار وزارت علوم باید دین و دانش را توأمان در اختیار داشته باشد/ انتظار مجلس برای معرفی گزینه‌ای معتدل

نمایندگان مخالف وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.
کد خبر: ۳۳۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶ - 18November 2014

سکان‌دار وزارت علوم باید دین و دانش را توأمان در اختیار داشته باشد/ انتظار مجلس برای معرفی گزینه‌ای معتدل

به گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در جلسه بررسی صلاحیت دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی علوم و در مخافت با وزارت وی گفت: آقای آشتیانی از شخصیت محترمی برخوردار است، اما باید به این نکته توجه داشت که اعتماد یک امر قلبی است و باید برای مجلس شورای اسلامی اعتماد حاصل شود.

وی افزود: ما نمایندگان مجلس باید در سه دادگاه پاسخگو باشیم؛ نخست در دادگاه خدا، دوم در دادگاه ملت و دیگری در دادگاه وجدان باید پاسخگو باشیم.

جعفری با اشاره به این که در طول این مدت مصاحبههای بسیاری از معاون پارلمانی رئیس جمهور در خصوص کسب رای اعتماد یا عدم اعتماد وزیر پیشنهاد علوم انجام شده است، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی افراد بسیاری را دارد که در شأن وزارت هستند، اما ما نمیخواهیم که نخبگانمان را از دست بدهیم و نباید این پیام القا شود که مجلس میتواند کسی را از خود به مقام وزارت منصوب و یا تحمیل کند.

وی با بیان اینکه وزارت علوم قوه فاکره نظام است، تاکید کرد: کسی باید سکاندار وزارت علوم باشد که قوه عاقله یعنی دین و دانش را توامان در اختیار داشته باشد، و نباید طوری رفتار شود که اساتید و دانشجویان در برابر مجلس گذاشته شوند؛ به این معنی که با مصاحبههای بسیاری که در این مدت انجام شده است طوری القا می شود که مجلس شورای اسلامی برخلاف دانشگاهیان چیز دیگری میخواهد.

* انتظار مجلس برای معرفی گزینهای معتدل

سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی نیز بهعنوان دیگر مخالف وزیر پیشنهادی علوم، با اشاره به دلایل عدم رای اعتماد مجلس به وزرای معرفی شده قبلی از سوی مجلس، تصریح کرد: آقای فرجی دانا به ما قول داد اصلاحاتی را انجام دهد، ولی این کار انجام نشد.

وی با طرح این سوال که «چه حلقهای در وزارت علوم حاکم است؟» همه افراد معرفی شده برای تصدی وزارت علوم را از یک حلقه دانست و تصریح کرد: آیا از بین ۳۰ هزار نفر عضو هیئت علمی، یک فرد معتدل پیدا نمیشود؟

نقوی حسینی با اشاره به شعارهای انتخاباتی دولت خطاب به رئیس جمهور گفت: مردم به شعارهای شما رأی دادند و این شعارها باید حفظ شود. همه افراد معرفی شده برای وزارت علوم افراطی بوده، و عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت هستند.

وی افزود: این شائبه به وجود آمده که وزارت علوم سهم حزب مشارکت است، و ما منتظریم که فردی خارج از این حلقه به مجلس معرفی شود.

نماینده مردم ورامین با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر این که "فتنه خط قرمز ماست"، تأکید کرد: ما از این خط عبور نمیکنیم. اگر 20 نفر دیگر نیز معرفی شوند و ویژگیهای میلیمنفرد، توفیقی، فرجی دانا و دانشآشتیانی را داشته باشند این مجلس به آنان رای نخواهد داد.

 

این خبر تکمیل میشود...

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار