مفتح:

شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن سفیران انقلاب اسلامی در جهان هستند

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 98 مجلس شورای اسلامی با اعلام حمایت مجلس از برنامه‌های قرآنی، قاریان شرکت‌کننده در مسابقات قرآنی را سفیران انقلاب اسلامی درجهان دانست و این مسابقات را فرصتی برای معرفی آرمان‌های انقلاب برشمرد.
کد خبر: ۳۳۹۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲ - 29March 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، محمدمهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با تأکید بر ویژگی‌های مهم وموثر متسابقین قرآنی برای تبلیغ و تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی اظهار داشت: ما هر چه قدر بتوانیم قرآن را ترویج کنیم و آن را توسعه بدهیم در حقیقت وظیفه خود را انجام داده‌ایم؛ بنابراین یکی از مهم‌ترین وظایف ما تشویق و دعوت هر چه بیشتر به قرآن است.

وی اضافه کرد: وقتی می‌گوییم قرآن، از قرائت گرفته تا نهایت تفسیر و به کار بستن مفاهیم و محتوای آن منظور ماست، اما به دلیل اینکه برای سطوح بالاتر موضوع بسیار مهم‌تر است نباید از سطوح پایینی مثل روان خوانی و قرائت غفلت کنیم بلکه باید به آن عنایت و توجه ویژه هم داشته باشیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی متذکر شد: قرائت صحیح، زیبا و لحن خوب باید مورد توجه قرار بگیرد و طبیعتاً برنامه‌هایی مانند برگزاری مسابقات بین‌المللی و کشوری می‌تواند کمک شایانی به این موضوع کند.

مفتح ادامه داد: نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که قبل از اینکه یک قاری یا حافظ قرآن بخواهد در مسابقات قرآنی حضور پیدا کند، باید مروج مفاهیم قرآنی و متخلق به اخلاق قرآنی باشد و این امری بسیار مهم است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۸ مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی
به دنبال روش‌هایی هستند تا جایگاه اول را به خود اختصاص دهند درحالی‌که این موضوع نباید در مسابقات بروز داشته باشد و زیبنده فرهنگ قرآنی نیست.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد:طبیعتاً افرادی که مزین به این صفات حسنه هستند باید تشویق و مقام آور باشند؛ بنابراین به نظر من اصل برگزاری مسابقات قرآنی چه در سطح داخلی و چه در سطح بین‌المللی کار درست و مهمی است که هرکسی که در این راستا خدمت می‌کند و گامی برمی‌دارد درنهایت پیش خداوند مأجور است.

عضو مجمع نمایندگان استان همدان حضور متسابقین از ده‌ها کشور مسلمان و غیرمسلمان در سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را بسیار پراهمیت و تأثیرگذار دانست و افزود: وقتی یک قاری قرآن در مسابقات بین‌المللی شرکت می‌کند می‌تواند خود یک سفیر قرآنی برای انقلاب اسلامی باشد.

مفتح در ادامه سخنان خود یادآور شد: در مسابقات قرآنی فضا یک فضای قرآنی و معنوی است بنابراین خیلی سریع‌تر و بهتر می‌توانیم متسابقین سایر کشور‌ها را به سمت اهداف انقلاب اسلامی جذب کنیم.

سخنگوی کمیسیون بودجه ۹۸ در خصوص اختصاص اعتبار مناسب برای رشد و گسترش فعالیت‌های قرآنی تصریح کرد: آنچه به‌عنوان یک نماینده از دست من برمی‌آید و آن را وظیفه خود می‌دانم، حمایت از فعالیت‌های قرآنی است.

مفتح حضور نمایندگان مجلس در سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را نوعی حمایت و ابراز ارادت به ساحت قرآن دانست.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار