وزیر صنعت، معدن و تجارت:

وزارت صنعت با تمام توان به مردم کمک می‌کند/ تلاش می‌کنیم اقلام مورد نیاز تهیه شود

«رضا رحمانی» با بیان اینکه با تمام توان به مردم کمک می‌کنیم، گفت: تلاش می‌کنیم توسط شرکت‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی اقلام مورد نیاز تهیه شود.
کد خبر: ۳۳۹۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲ - 29March 2019

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، رضا رحمانی در جمع مردم خسارت دیده از سیل در شهرستان سیمرغ استان مازندران اظهار داشت: در لحظات اول حادثه سیل استان‌های مازندان و گلستان به همکاران ابلاغ کردم سریع و با تمام توان به کمک مردم بشتابند. به استان‌های دیگر هم فراخوان داده شد و بیشتر استان‌ها اقلام اهدایی ارسال کردند.

وی افزود: ابعاد حادثه گسترش پیدا کرد و ما هم به کار‌ها قوت بیشتری دادیم. در حوزه خودمان اعم از صنعت، معدن، تجارت و واحد‌های تجاری ـ صنفی آسیب دیدند که این بحث از مشکلات پیش آمده برای مردم جدا است و تلاش می‌کنیم، مشکلات این واحد‌ها را خودمان حل کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: در استان‌های گلستان و مازندران عموم مردم آسیب دیدند. زندگی، محصولات و محل کسب و درآمدشان دچار آسیب شد که در این باره از واحد‌ها خواستیم به کمک مردم بیایند.

رحمانی با بیان اینکه لوازمی که برای سیل زدگان تهیه می‌شود، اغلب اهدایی هستند، گفت: در استان گلستان به دلیل ماندگاری زیاد آب بیشتر درخواست فرش داشتند. تلاش می‌کنیم توسط شرکت‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی اقلام مورد نیاز تهیه شود.

مردم استان مازنداران بیشتر درخواست لوازم خانگی داشتند که بسیاری از واحد‌های تولیدی بزرگ برای کمک اعلام آمادگی کرده‌اند و ما هم آن‌ها را تشویق کردیم.

وی در باره کمک‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: از آغاز این حادثه بزرگ، ماشین‌های معدنی به خصوص در مازندران پای کار بودند و کمک کردند. پس از آن هم استان‌ها و واحد‌ها اقلام اولیه مورد نیاز را ارسال کردند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص آمار واحد‌های آسیب دیده در کل کشور گفت: عمده آسیب‌ها در استان‌های گلستان و مازنداران بوده است.

شش شهرک در استان مازندران و 2 شهرک در گلستان آسیب جدی دیده‌اند. به دلیل ارتفاع حدود 2 متری آب در شهرک صنعتی گلستان میزان خسارت‌ها خیلی زیاد است. به دلیل تعطیلات بخشی از مواد اولیه و محصولات را نتوانستند از واحد‌ها خارج کنند.

رحمانی ادامه داد: شهرک‌ها در زیر ساخت هم دچار مشکل شده‌اند. تصفیه خانه ها، ورودی و تاسیسات شهرک‌ها آسیب جدی دیده‌اند. البته در حوزه صنوف این آسیب‌ها بیشتر است. در این دو استان حدود 2 هزار و 500 واحد صنفی آسیب دیده است.

وی در باره حمایت از واحد‌های صنفی عنوان کرد: دولت واحد‌های صنفی را در مصوبات دیده است و تاکنون تسهیلات 45 میلیون تومانی برای آن‌ها مصوب شده است. کمک‌های بلاعوض هم به آن‌ها می‌شود که هنوز مبالغ آن به طور دقیق مشخص نیست. البته مصوبات مربوط به مردم و زمین‌های کشاورزی متفاوت است.

در مورد میزان کمک به واحد‌های تولیدی هم پس از گزارشات دقیق، تصمیم گیری می‌شود و به طور حتم دولت از همه حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار