عریقات:

زمان آن رسیده اعراب نقشه راهی برای برخورد با آمریکا وضع کنند

دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین گفت، زمان آن رسیده که تصمیم سازان عرب نقشه راهی برای برخورد با دولت آمریکا وضع کنند، چون آمریکا به هیچ عهد و پیمانی وفادار نیست.
کد خبر: ۳۳۹۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱ - 30March 2019

عریقات: زمان آن رسیده اعراب نقشه راهی برای برخورد با آمریکا وضع کنندبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، «صائب عریقات»، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین روز شنبه گفت که دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی، نماینده رسمی و صهیونیست دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکاست.

به گزارش وبگاه خبری «دنیا الوطن»، عریقات این سخنان را در واکنش به اظهارات یک مقام وزارت خارجه آمریکا بیان داشت که اظهارات فریدمن را غیررسمی خوانده بود.

سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی بارها اعلام کرده است که از وزارت خارجه کشورش خواسته است تا در نامه نگاری‌ها و اسناد رسمی برای اشاره به کرانه باختری از واژه «اشغالی» استفاده نکند! و اخیرا هم اصطلاح «یهودا و سامره» را برای کرانه باختری به کار برده است.

عریقات در گفت‌وگو با رادیو «صوت فلسطین» با بیان اینکه فریدمن از وزارت خارجه آمریکا هم رسمی‌تر سخن می‌گوید، افزود: ما به فریدمون هنگامی که کرانه باختری را «یهودا و سامره» (یا در عبری، یهودا و شومرون) خواند، این پاسخ را می‌دهیم که این خاک، نامش فلسطین است و فلسطین باقی خواهد ماند و نام دیگری غیر فلسطین وجود ندارد.

وی افزود: این جواب ما به فریدمن است و حرف‌هایی که او می‌زند ناقض حقوق بین المللی و از سر آشفتگی است و دولت آمریکا به سمت تعصب‌گرایی و قانون جنگل پیش می‌رود در حالی که ما اجازه تغییر حقوق بین الملل را نمی‌دهیم.

عریقات گفت: در حالی که ساعاتی تا برگزاری اجلاس سران عرب در تونس باقی مانده موضع عربی بر این تاکید می‌کند که موجودیت فلسطین بدون پایتختی قدس شرقی معنایی ندارد و شهرک سازی، جنایت جنگی است؛ این موضع کشورهای عربی و فلسطین است و بیانیه اجلاس تونس هم بر آن تاکید خواهد کرد.

وی افزود: تصمیم سازان جهان عرب باید در قبال کسی که یکجانبه تصمیم می‌گیرد موضع بگیرند، کسی که امنیت اسرائیل را مقدس برشمرده و جنایات جنگی این رژیم را دفاع از خویشتن می‌داند.

دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در ادامه با طرح این سوال که آیا هیچ کشور عربی از تصمیم‌های ترامپ در امان مانده است، افزود: دولت آمریکا امنیت مرزها و مردم کشورهای عربی را به خطر انداخته است، از همین رو زمان آن رسیده که تصمیم سازان نقشه راهی برای برخورد با دولت آمریکا وضع کنند، چون آمریکا به هیچ عهد و پیمانی وفادار نیست.

عریقات گفت: متاسفانه ترامپ شکاف داخل کشورهای عربی را بیشتر کرده و به عرب‌ها می‌گوید که آنچه که با زور گرفته شده با زور در چنگ نگاه داشته می‌شود و باید اعتراف کنید که شکست خورده‌اید و باید تسلیم شوید.

وی افزود: دنیا خواهد فهمید که ملت فلسطین خلق شده است تا برای تحقق آزادی، عدالت و استقلال و تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی باقی بماند و این یک تعهد است و معامله قرن هرگز عملی نخواهد شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها