با دستور وزیر آموزش و پرورش صورت گرفت؛

اختصاص پنج میلیارد تومان برای تجهیزات سیستم گرمایشی مدارس سیل‌زده گلستان

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: با دستور وزیر آموزش و پرورش پنج میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز سیستم‌های گرمایشی مدارس سیل‌زده به آموزش و پرورش گلستان اختصاص یافت.
کد خبر: ۳۳۹۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴ - 30March 2019

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، مهراله رخشانی‌مهر معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در جلسه بررسی وضعیت مدارس آسیب‌دیده ناشی از سیل که در سالن وحدت آموزش و پرورش شهرستان آق‌قلا برگزار شد، اظهار داشت: از دیرباز مدارس مکان مقدسی برای تعلیم و تعلم بوده است، اما با توجه به حوادث اخیر پیش آمده، آشکار شد که علاوه بر آن مدارس، پایگاه‌های مدیریت بحران نیز هست.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: متاسفانه در جریان سیل اخیر علاوه بر آسیب‌های وارده به زیرساخت‌ها و منازل مسکونی و مزارع کشاورزی استان گلستان به ۲۵۶ مدرسه در این استان از نظر فضا و تجهیزات و تأسیسات خسارت جدی وارد شد.

وی افزود: به منظور ارزیابی میزان خسارت‌های وارده به فضا‌های آموزشی از تعدادی از مدارس بازدید خواهیم کرد که جا دارد از تلاش‌های آموزش و پرورش گلستان به ویژه در زمینه اسکان هموطنان سیل‌زده و پشتیبانی و نیز اسکان سایر دستگاه‌های امدادرسان تقدیر و تشکر کنیم.

رخشانی‌مهر ادامه داد: آن‌گونه که اطلاع پیدا کردیم فرهنگیان از آغازین لحظات وقوع سیل در کنار هموطنان سیل زده بودند و در راه خدمت‌رسانی به آن‌ها از هیچ تلاشی مضایقه نکردند که بنده به نوبه خود از همه این بزرگواران تشکر می‌کنم.

وی اضافه کرد: در پی وقوع سیل اخیر همکاران ما نسبت به برآورد خسارت و ارزیابی میدانی از مدارس آسیب‌دیده اقدام کردند و ما تمام سعی و تلاش خود را به کار خواهیم بست تا با بازسازی و ترمیم فضا‌های آموزشی آسیب دیده، در روند آموزشی دانش‌آموزان خللی وارد نشود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: روند آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان نباید تحت تأثیرعوامل بحرانی قرار گرفته و مختل شود از این رو در نظر داریم هر چه سریع‌تر ۵۰ کانکس جهت تشکیل کلاس درس به مناطق سیل‌زده ارسال کنیم تا در فاصله بازسازی و ترمیم مدارس روند آموزشی دانش‌آموزان ادامه پیدا کند.

وی اضافه کرد: سه هزار میز و نیمکت برای مدارس آسیب دیده از سیل گلستان در حال بارگیری و ارسال است.

رخشانی‌مهر با اشاره به ساخته شدن تعداد زیادی مدرسه توسط خیرین مدرسه ساز گفت: دست همه خیرین مدرسه‌ساز را به گرمی می‌فشاریم و از همه آن‌ها می‌خواهیم تا بار دیگر دست به دست هم داده و آموزش و پرورش را در راه بازسازی مدارس یاری کنند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خاطر نشان کرد: با دستور وزیر آموزش و پرورش پنج میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز سیستم‌های گرمایشی مدارس آسیب‌دیده به آموزش و پرورش گلستان اختصاص پیدا کرده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار