دیلی بیست گزارش داد؛

تحقیقات درباره سوءرفتار فرمانده انتصابی ترامپ در جبهه مقابله با ایران

پایگاه خبری دیلی بیست در گزارشی به ابهامات موجود پیرامون مرد شماره یک دولت آمریکا در امور ایران پرداخت و نوشت: بازرس وزارت خارجه آمریکا در حال تحقیق درباره برخی سوءرفتار‌های برایان هوک در این وزارتخانه است.
کد خبر: ۳۳۹۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۴ - 30March 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، پایگاه خبری دیلی بیست در گزارشی نوشت، در حالی که بسیاری از مقامات دولت دونالد ترامپ عمر کاری کوتاهی داشتند، برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، تاکنون موفق شده است موقعیت خود را در دولت ترامپ حفظ کند. او یکی از معدود افراد نزدیک به رکس تیلرسون وزیر خارجه سابق است که در دوره مایک پامپئو نیز همچنان بر سرکار است.

براساس این گزارش، هوک توانسته روابط خوبی نیز با جرد کوشنر داماد ترامپ و جیسون گرینبالت نماینده آمریکا در امور خاورمیانه برقرار کند. وی ماه گذشته به همراه کوشنر برای دیدار با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به ریاض سفر کرده بود.

دیلی بیست در ادامه نوشت: با این وجود، ابهامات زیادی پیرامون برایان هوک وجود دارد. دو منبع آگاه به دیلی بیست گفته اند که بازرس کل وزارت خارجه آمریکا در حال طی مراحل نهایی تحقیقات خود در زمینه عدم وفاداری برخی پرسنل این وزارتخانه به دونالد ترامپ است. این منابع آگاه گفته اند که هوک نیز در میان هشت مقامی است که توسط بازرسی وزارت خارجه در این زمینه مورد کنکاش قرار گرفته است.

پیش از این و در ماه اوت سال گذشته دو نماینده کنگره آمریکا درباره انتصاب هوک به عنوان نماینده ویژه آمریکا در امور ایران ابراز نگرانی کرده بودند. آن‌ها خطاب به مایک پامپئو نوشته بودند: اسناد داخلی حکایت از این دارند که هوک مشغول اقداماتی تلافی‌جویانه علیه برخی دیگر از کارکنان عالیرتبه وزارت خارجه آمریکا است.

دیلی بیست در ادامه افزود: علاوه بر موضوع سوءرفتار هوک در قبال آن دسته از کارکنان وزارت خارجه آمریکا که درباره وفاداری‌شان به دولت شبهاتی وجود داشته، عملکرد رهبری وی در قبال ایران نیز انتقاداتی را از واشنگتن گرفته تا اروپا و خاورمیانه برانگیخته است. علیرغم اینکه پامپئو سال گذشته شروطی را برای تغییر رفتار ایران تعیین کرد و قول داد که رویکرد دیپلماتیک هماهنگی را علیه ایران در این راستا تشکیل دهد، اما عملا هیچ نشانی از چنین تحولی در چشم‌انداز آتی دیده نمی‌شود و در زمینه آنچه که پامپئو فشار مالی بی سابقه علیه ایران خوانده بود نیز تردید‌های زیادی به وجود آمده است.

دیلی بیست با اشاره به سوابق کاری برایان هوک در دولت‌های مختلف آمریکا به نقل از برخی کارشناسان نوشت: اینکه وی توانسته هم با رکس تیلرسون کار کند و هم با مایک پامپئو نشان میدهد که او فردی فرصت طلب و یک بازیگر حرفه‌ای در بوروکراسی ایالت متحده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار