به مناسبت 12 فرودین:

روز جمهوری اسلامی تحقق آرزوی دیرینه ملت ایران است

نشست تخصصی با موضوع روز جمهوری اسلامی ایران با حضور «حسین رجبی» و «مجتبی صدیقی» از کارشناسان مسائل سیاسی به مناسبت 12 فرورین در خبرگزاری دفاع‌ مقدس اراک برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۹۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵ - 01April 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، نشست تخصصی با موضوع روز جمهوری اسلامی ایران به مناسبت 12 فروردین در خبرگزاری دفاع‌ مقدس اراک برگزار شد.

این نشست تخصصی با حضور «حسین رجبی» و «مجتبی صدیقی» از کارشناسان مسائل سیاسی در خبرگزاری دفاع مقدس استان مرکزی برگزار شد.

حسین رجبی در این نشست ضمن گرامیداشت روز 12 فرودین اظهار داشت: به ثمر نشستن جمهوری اسلامی که نتیجه تلاش ها و مجاهدت های افراد زیادی بود، گروهک های وابسته به استکبار غرب و شرق را بر آن داشت تا با سوءاستفاده از فضای آزاد سیاسی آن زمان، شرکت در انتخابات را تحریم و با پخش دروغ ها و شایعه های بی پایه به دنبال متشنج کردن جو جامعه برآیند تا اینگونه از شرکت مردم در این رخداد مهم جلوگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) با هوشیاری و درایت خود، در چنین فضایی و با اعتقاد کامل و راسخ، ملت ایران را برای حضور در صحنه دعوت کردند، افزود: مردم هوشیار و ولایتمدار ایران اسلامی نیز در آن زمان گوش جان به فرمان رهبر و ولی امر خود سپردند و در روز رأی گیری بخش اعظمی از گروه های سیاسی را کنار گذاشتند و پای صندوق های رای حاضر شدند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) مردم با حضور خود در صحنه، به جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر رأی دادند و بدین ترتیب بار دیگر واقعه مهمی در تاریخ این مرز و بوم به وقوع پیوست که هرگز استکبار جهانی، آن را پیش بینی نمی کرد.

روز جمهوری اسلامی تحقق آرزوی دیرینه ملت ایران است

رجبی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران محصول یک رهبری و یک تفکر عمیق دینی و یک ملت مسلمان در محاصره افکار مختلف است که در آن روز همه تلاششان این بود که جمهوری اسلامی شکل نگیرد اما با وجود رهبری آگاه و فرزانه و مردمی ولایتمدار و انقلاب نقشه های آنان نقش بر آب شد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی سهل به دست نیامد است، گفت: این نظام مقدس با دور اندیشی و اقتدار حضرت امام (ره) و آرزوهای نهفته ملت ایران درخصوص شکل گیری یک حکومت دینی برپایه مردم سالاری دینی شکل گرفت و سبب خنثی شدن توطئه های دشمن و تثبیت جمهوری اسلامی شد.

وی جمهوری اسلامی ایران را محصول طرز فکر و گفتمان حضرت امام خمینی (ره) و آرمان های ملتی دانست که سالیان سال برای تحقق آن مبارزه کردند و افزود: تحقق جمهوری اسلامی نماد کامل مردم سالاری دینی است.

این کارشناس مسایل سیاسی ادامه داد: احزاب و گروه های سیاسی بر خلاف تبلیغات زیاد و میدانداری، نقش بسزایی نداشتند بلکه عامه مردم فکرشان این بود که وقتی ملتی مسلمان با رهبری دینی و شعارهای اسلامی قیام می کند، یک حکومت کامل اسلامی را شکل میدهد، ملت ایران هم به دنبال تأثیرگذاری نقش خودشان بودند و هم به دنبال محقق شدن آرمان ها و آرزوها که سال ها به آن می اندیشیدند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه نهضت آزادی و جبهه ملی که عموما غربگرا بودند از جمله احزابی بودند که تعبیر سلطنت مشروطه را طرح می کردند، بیان کرد: آنها به دنبال این بودند که شاه در رأس حکومت باشد ولی در تصمیمگیری نقش چندانی نداشته باشد.

رجبی ادامه داد: در دوران طاغوت منشأ شکلگیری احزاب کشور داخلی و مردمی بود ولی متأسفانه از خارج کشور خط می گرفتند و موظف بودند تا افکاری را که با دیدگاه های مردمی منطبق نبود در جامعه ترویج کنند و به همین دلیل مردم هم خیلی اهمیتی به آنها نمی دادند.

این مقام مسئول اضافه کرد: با مطالعه مواضع جبهه ملی و نهضت آزادی در می یابیم که نه تنها تفکر سرنگونی حکومت فاسد و شکلگیری حکومت دینی را نداشتند بلکه باوری به چنین اصلی هم نداشتند و دنبال تحقق آن هم نبودند.

وی بر مانع تراشی های احزاب بر سر راه مردم نیز اشاره کرد و خاطر نشان کرد: احزاب حتی در برخی از مواقع برای سرنگونی رژیم فاسد پهلوی و به میدان آوردن مردم نه تنها نقش موثری نداشتند بلکه به دلیل داشتن افکار خارجی که از آن تغذیه می کردند موانعی هم بر سر راه حرکت های مردمی ایجاد می کردند.

روز جمهوری اسلامی تحقق آرزوی دیرینه ملت ایران است

رجبی ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) ضمن هدایت هوشمندانه حرکت های مردم به سمت جمهوری اسلامی، حکومتی بر پایه اسلام و مردم سالاری دینی را محقق ساختند.

این کارشناس مسایل سیاسی اضافه کرد: روز جمهوری اسلامی در واقع تحقق آرزوی دیرینه ملت ایران است که مفاهیم غنی اسلام را در جامعه پیاده کرد و نقش مردم را به طور واقعی به تحقق رساند.

وی با بیان اینکه حضرت امام خمینی در چندین مورد به صراحت نظر خود را حتی در رابطه با افراد اعلام و سریعا مرزبندی های خود را مشخص میکردند، گفت: اینکه حضرت امام خمینی (ره) در آن مقطع احساس می کردند که برای نابودی حکومت پهلوی هرچقدر به دوستان اضافه شود از دشمنان کاسته میشود یک اصل استراتژی است، اما اینگونه نبود که با آنان ائتلاف و حرفشان را تائید کنند بلکه حضرت امام خمینی (ره) هر کجا احساس می کردند خط باید مشخص شود به میدان می آمدند و خطشان را از آنان جدا میکردند.

این کارشناس مسایل سیاسی ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) وقتی می دیدند که گروه ها در مسیر مردم هستند، از نظراتشان استفاده می کردند ولی وقتی اهداف را با مردم فاصله دار می دیدند به صراحت نظرات خود را اعلام می کردند.

وی اضافه کرد: در حقیقت گروه های سیاسی را مردم در مسیر انقلاب قرار دادند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جریانات چپ و مارکسیستی در مقابل حضرت امام (ره) حرفی برای گفتن نداشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها