محسن رضایی:

حادثه سیل باید به یک درس تبدیل شود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه حادثه سیل باید به یک درس تبدیل شود، گفت: اگر قرار باشد مدام هزینه‌های کارهایی را که از قبل برایمان اتفاق افتاده است، بپردازیم، نشان می‌دهد ما درست نمی‌توانیم از منابع استفاده کنیم و منابع را واقعاً به هدر می‌دهیم.
کد خبر: ۳۳۹۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ - 02April 2019

حادثه سیل باید به یک درس تبدیل شودبه گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، «محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست مدیریت بحران شهرستان دورود که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در سیل اخیر اگر با  آمادگی بیشتر مقابله می‌کردیم، بهتر می توانستیم از این حجم آب و میزان بارندگی استفاده کنیم.

 وی با بیان اینکه برای پشت سر گذاشتن این بحران  باید با تمام ظرفیت ها در صحنه باشیم، افزود: برای جبران خسارت های ناشی از سیل باید یک سری کار به‌صورت ضرب‌الاجل و فوری انجام شود و یک سری کارها درازمدت است که باید این کارها را تفکیک کرد و مسئولیت هر کسی در این خصوص مشخص شود تا موازی‌کاری رخ ندهد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به مسئولان شهرستان دورود گفت: با این سیلاب متوجه شدید که مطالعات باید بازنگری شود و زیرساخت‌ها نیز به‌طور اصولی‌تر بنا گذاشته شود.

رضایی با بیان اینکه در بحث لایروبی رودخانه یا بعضی زیرساخت‌هایی قبلاً مطالعه ضعیفی صورت گرفته است، عنوان کرد: در تخصیص  منابع و کارهای کوتاه‌مدت مانند اسکان سیل زدگان و امداد رسانی به آنها، همه سازمانها و ارگان‌ها با امکاناتی که در اختیار دارند، باید بسیج شوند.

وی ادامه داد: من هم به سهم خود گزارش‌ها را دنبال می‌کنم. منابع کوتاه‌ مدت باید با سرعت بیشتری به شهرستان دورود بیاید و مردم در کوتاه‌مدت دغدغه نداشته باشند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه این حادثه باید به یک درس تبدیل شود، تصریح کرد: اگر قرار باشد مدام هزینه‌های کارهایی را که از قبل برایمان اتفاق افتاده است، بپردازیم، نشان می‌دهد که ما درست نمی‌توانیم از منابع استفاده کنیم و منابع را واقعاً به هدر می‌دهیم.

رضایی با بیان اینکه دولت برای جبران خسارات وارده به سیل زدگان تصمیمات خوبی گرفته است، خاطرنشان کرد: این شرایط باید رتبه‌بندی شود؛ چرا که هر درجه از بحران آمادگی خاص خودش را می‌خواهد، آیین‌نامه هواشناسی نیز باید اصلاح شود تا وقتی اعلام باران و سیلاب می‌کند، میزان خطر را هم بگوید.

این مقام مسئول با ذکر این مطلب که کمبودهای مهندسی را به سپاه و قرارگاه خاتم اطلاع می‌دهم، گفت: خسارات معلوم نیست، خیلی از اطلاعات هنوز به دستمان نرسیده و ممکن است خسارتی صورت گرفته باشد که از مسئولان مربوطه می‌خواهم که اطلاعات را به‌طور دقیق جمع‌آوری کرده و یک نسخه به من بدهند تا در تهران دنبال کنم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز تأسف از اینکه در مسائل ملی نسبت به بعضی از استان‌ها عدالت منطقه‌ای رعایت نمی‌شود، افزود: زاگرسی‌ها در محرومیت شدیدی هستند و باید عدالت منطقه‌ای را جدی بگیریم؛ چرا که یکی از سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری تنها عدالت فردی نیست، بلکه عدالت منطقه‌ای است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار