حق‌السکوت عربستان به فرزندان خاشقچی

روزنامه واشنگتن پست خبر داد که عربستان سعودی برای پایان دادن به جنجال قتل روزنامه‌نگار منتقد از سوی ماموران سعودی، به فرزندان وی خانه و حقوق کلان می‌دهد.
کد خبر: ۳۳۹۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹ - 02April 2019

حق السکوت عربستان به فرزندان خاشقچیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، واشنگتن‌پست در تارنمای خود نوشت: مقام‌های کنونی و پیشین عربستان و همچنین افراد نزدیک به خانواده جمال خاشقچی روزنامه نگار مقتول سعودی گفتند رژیم سعودی به عنوان غرامت به فرزندان وی خانه‌های میلیون دلاری و حقوق پنج رقمی (به دلار) می‌دهد.

به نوشته این روزنامه به نقل از مقام‌های سعودی، احتمالا حکومت سعودی پس از پایان دادگاه متهمان قتل خاشقچی به دو پسر و دو دختر وی مبالغ هنگفتی بالغ بر ده‌ها میلیون دلار به عنوان خون‌بهای پدرشان پرداخت کند.

پرداخت‌هایی که پیش‌تر افشا شده در راستای تلاش سران سعودی برای اقناع خانواده خاشقچی برای خویشتن‌داری در اظهارات عمومی خود بوده است.

یک مقام سعودی که نخواست نامش فاش شود در گفت‌وگو با واشنگتن پست تاکید کرد: پرداخت حقوق ۱۰ هزار دلاری یا بیشتر سال گذشته به تایید سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان رسیده که نشان می‌دهد بی‌عدالتی عظیمی در میان بوده است.

حکومت عربستان به عنوان توافق مقدماتی به هر یک از فرزندان خاشقچی خانه‌ای به ارزش چهار میلیون دلار داده که به صورت یک مجتمع در جده مستقر هستند.

بر اساس این گزارش، خاشقچی در دوم اکتبر سال گذشته میلادی (۱۰ مهر ۱۳۹۷) به دست یک گروه ۱۵ نفری اعزامی از ریاض در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه کشته و اعضای بدنش مُثله شد.

حکومت عربستان پس از مدتی انکار و تکذیب دست داشتن در این ماجرا، در نهایت پذیرفت که این عملیات توسط گروهی مامور خودسر اجرا شده و محاکمه ۱۱ تن از متهمان به مشارکت در این عملیات نیز در سال جاری آغاز شده است.

با وجود گذشت شش ماه از قتل خاشقچی، هنوز بیشتر جزئیات این پرونده به ویژه نقش محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و حاکم بالفعل این کشور، مبهم و نامشخص است.

انتهای پیام /131

نظر شما
پربیننده ها