فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر خبر داد؛

اعزام یک فروند لایروب فوق سنگین به مناطق سیل‌زده شمال کشور

فرمانده پایگاه دریایی شهدای تکاور خرمشهر از اعزام یک دستگاه لایروب فوق سنگین و مجهز توسط دو فروند هواپیمای باربری نیروی هوایی ارتش به مناطق شمالی کشور خبر داد.
کد خبر: ۳۳۹۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵ - 02April 2019

اعزام یک فروند لایروب فوق سنگین به مناطق سیل زده شمال کشوربه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، ناخدا یکم عرشه و ستاد «جلیل مقدم» فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر اظهار داشت: با توجه به تدبیر فرمانده کل ارتش و بنابر دستور فرمانده نیروی دریایی ارتش، یک فروند لایروب فوق سنگین و مجهز نیروی دریایی ارتش جهت امدادرسانی به مناطق سیل زده شمال کشور اعزام شد.

وی گفت: این لایروب توانایی پمپاژ هزار متر مکعب مایعات را در هر ساعت داراست که از دو دستگاه موتور دیزل با قدرت ۱۰۰ اسب بخار و همچنین دارای دو دستگاه پمپ به توانایی هرکدام ۵۰۰ متر مکعب مایعات در هر ساعت استفاده می کند.

فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر با اشاره به وجود یک کارتر جهت جابجایی و کندن گل و لای از بستر رودخانه تا مصافت ۱۰۰ متر افزود: این دستگاه با وزن ۲۲ تن و سه عدد پانتوم به وزن شش تن، قادر است در هر ساعت ۵۰ متر مکعب لایروبی انجام دهد.

بر اساس این گزارش، دو فروند هواپیمای ایلوشین و سی-۱۳۰ از پایگاه هوایی شهید دوران برای کمک به سیل‌زدگان استان گلستان به فرودگاه بین المللی آبادان اعزام و پس از بارگیری دستگاه‌های فوق سنگین لایروب نیروی دریایی خرمشهر عازم فرودگاه بین المللی گرگان شدند.

به علت فوق سنگین بودن دستگاه‌های لایروب نیروی دریایی ارتش و آب‌گرفتگی جاده‌های استان گلستان، ترابری زمینی امکان‌پذیر نبوده و  این ماموریت از طریق ترابری هوایی انجام شد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار