مشروح/ نماینده "عصائب‌ اهل‌الحق" در نشست خبری:

تجربه ایران در دفاع مقدس توسط حاج قاسم به عراق منتقل شد/ موضع ایران همواره حق طلبی در منطقه است

نماینده گروه مقاومت «عصائب‌ اهل‌الحق» در ایران گفت: در عراق مستشارانی از 15 کشور حضور دارند؛ اما عراق نیز مانند هر جامعه دیگری عقلایی دارد؛ بنابراین نقش حاج قاسم سلیمانی نقش مشورتی بوده و مشورت‌های ایشان بسیار تعیین‌کننده است.
کد خبر: ۳۳۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳ - 18November 2014

تجربه ایران در دفاع مقدس توسط حاج قاسم به عراق منتقل شد/ موضع ایران همواره حق طلبی در منطقه است

به گزارش خبرنگار بینالملل دفاع پرس، حجتالاسلام جابر رجبی، نماینده گروه مقاومت "عصائب اهلالحق" در ایران، صبح امروز در نشست تشریح عملیات مقاومت در عراق گفت: مقاومت اسلامی "عصائب" به یکی از گروههای مقاومت در منطقه تبدیل شده و با تکیه بر قوه خود و نیروی الهی توانسته موفقیتهای بسیاری را در عراق بهدست آورد.

وی ادامه داد: جریان امروز در عراق براساس شواهد موجود، به سالهای رژیم بعث و حتی قبل از آن برمیگردد، که حتی کشورهای اروپایی همچون فرانسه و انگلیس جغرافیای عراق را مورد تحلیل و بررسی قرار میدادند.

نماینده عصائب اهلالحق ادامه داد: سوالی که امروز مطرح شده این است که چطور دو کشور ایران و عراق که زمانی با یکدیگر دشمن بودند امروز در یک جبهه مقاومت علیه تروریستها می جنگند. ما در اینجا میگوییم جنگ هشت ساله بازی آمریکا بود تا میان دو کشور جدایی بیاندازد، اما امروز ایران و عراق جغرافیای منطقه را تغییر میدهند.

رجبی ادامه داد: آمریکاییها از این هراس داشتند که مانند امروز عراق براساس یک تفکر جهادی اداره شود، بنابراین نیروهای خود را به عراق آوردند؛ لذا ریشهیابی جنگ امروز عراق را باید در جنگ ایران و عراق و حتی قبل از سقوط صدام دانست.

وی با بیان اینکه سوریه محصول عراق است، چراکه اتفاقات سوریه در سال 2011 محصول استان الانبار بود، ادامه داد: در آن زمان آمریکاییها سلاح پیشرفته آوردند و مسئله عراق و سوریه را طی یک فرایند رقم زدند؛ بنابراین اتفاقاتی مثل ظهور داعش، مربوط به امروزنیست.

نماینده عصائب اهلالحق خاطرنشان کرد: ما داعش را حتی یک اسم هم نمیدانیم و استراتژی خود را از ضربه دوم به ضربه اول ارتقاء میدهیم؛ بنابراین مقاومت ما و جنگ با داعش تنها خدمت به عراق نیست، بلکه خدمت به انسانیت و بشریت است.

حجتالاسلام جابر رجبی در ادامه این نشست گفت: در عراق مستشارانی از 15 کشور حضور دارند؛ اما عراق نیز مانند هر جامعه دیگری عقلایی دارد؛ بنابراین نقش حاج قاسم سلیمانی نقش مشورتی بوده و مشورتهای ایشان بسیار تعیینکننده است.

وی تاکید کرد: تجربه ایران در دفاع مقدس توسط حاج قاسم به عراق منتقل شد.

حجت الاسلام جابر رجبی در باره جنگ سوریه و موضع ایران در این تحولات گفت: موضع ایران همواره حق طلبی و دفاع از حق در منطقه و در جهان اسلام است بنابراین ایران و گروه های مقاومت هم پیمانش در برابر تروریست های سوریه ایستادند و این اقدام ایران در راستای آرمان آزادی خواهی انقلاب اسلامی انجام شد.

وی ادامه داد: در ایران نیز همه اقشار جامعه ایرانی مانند پزشک ها و هلال احمر ایران فعال هستند و مردم عراق در عمل می بینند که ایرانی ها با توجه به شرایطی که در جهان امروز مانند تحریم از اهل حق در عراق دفاع می کنند.

وی با اشاره به حضور مقاومت عصائب الحق در سوریه گفت: در زمان جنگ سوریه عصائب از جمله اولین گروه های مقاومت بودند که در دفاع از حرم حضرت زینب (س) حضور پیدا کرد به طوری که در طول چند روز 300 شهید تقدیم کردیم قضیه بسیار مهم بود و فاصله تروریست ها از دمشق کم بنابراین بعد از 19 عملیات و پاکسازی زینبیه به سمت کمر بند دمشق حرکت کردیم و دوشادوش برادران حزب الله و سایر گرو ه های مقاومت از انسانیت و حق دفاع کردیم .جنگ سوریه جنگ انسانیت با توحش بود.

در واقع جبهه غربی و آمریکا داعش را تجهیز می کنند و این کار را از قبل و در یک برنامه ریزی طولانی مدت انجام دادند اما گروه های مقاومت در راستای دفاع از دموکراسی و تحقق حق می جنگند تا به انسانیت خدمت کنند.

رجبی گفت: آنها به دنبال تجزیه عراق و سوریه هستند و مرجعیت عراق نه تنها نماینده شیعیان بلکه نماینده اهل سنت در راستای آزاد سازی عراق است.

انتهای پیام/ح

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار