فرمانده سپاه سوادکوه:

کمک‌رسانی سپاه و بسیج «سوادکوه» به سیل‌زدگان ادامه دارد

«سید موسی حسین‌نژاد» از کمک‌رسانی سپاه و بسیج «سوادکوه» به سیل‌زدگان خبر داد.
کد خبر: ۳۳۹۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۹ - 02April 2019

کمک‌رسانی سپاه و بسیج سوادکوه به سیل‌زدگان ادامه داردبه گزارش دفاع‌پرس از ساری به نقل از روابط عمومی سپاه «کربلا» استان مازندران، «سید موسی حسین‌نژاد» فرمانده سپاه سوادکوه با اشاره به وقوع سیل روز گذشته شهرستان سوادکوه، اظهار داشت: از ساعت ۳ بعدازظهر دوشنبه (دوازدهم فروردین ماه) متاسفانه حجم عظیمی از آب‌های بالادستی به سمت سوادکوه روانه شد که خسارات زیادی را در پی داشت.

وی با بیان اینکه خسارات وارد آمده را در حال حاضر نمی‌شود برآورد کرد، افزود: سپاه و بسیج از ساعات اولیه سیل مشغول کمک‌رسانی به مردم هستند.

حسین نژاد گفت: در پی وقوع سیل دیواره بتنی ساختمان سپاه سوادکوه شکسته شد و باعث ورود حجم گسترده آب به داخل ساختمان سپاه شد که با عکس‌العمل به موقع بچه‌ها، آب تخلیه و ورودی سیل بسته شد و الحمدلله خسارت مالی نداشتیم.

این مسئول با بیان اینکه سیل در سطح شهرستان سوادکوه و شهر زیراب و پل سفید خسارت زیادی بر جای گذاشت، افزود: تخریب حدود ۱۳ منزل مسکونی در زیراب از جمله خسارت‌ها بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۱۶ منزل مسکونی کنار رودخانه و در مسیر اصلی آب در تهدید سیل بوده و بچه‌های سپاه و بسیج به صورت میدانی مشغول به فعالیت هستند.

فرمانده سپاه سوادکوه با بیان اینکه با هماهنگی که با فرمانده سپاه کربلا و رییس بسیج سازندگی داشتیم، یک دستگاه لودر و کمرشکن از لشکر ۲۵ کربلا تحویل گرفتیم، گفت: همچنین با هماهنگی با راه آهن بولدوزر d۶ تحویل سپاه شد و نیز با هماهنگی با سپاه البرز مرکزی، یک دستگاه بولدوزر d۸ تحویل گرفتیم که در حال حاضر در منطقه ۱۷ شهریور مشغول لایروبی است.

وی از سقوط پل عابر منطقه خدمات زیراب به داخل رودخانه خبر داد و گفت: تمام تلاش‌مان بر این است که این پل را جمع کنیم تا با طغیان مجدد رودخانه شاهد حوادث ناگواری در قسمت بالادست و هم پایین دست نباشیم.

این مسئول با اشاره به رانش زمین و تخریب جاده مسیر ۱۷ شهریور و ورود آب رودخانه به دیواره و ستون و پایه‌های منازل، اظهار کرد: یک دستگاه بولدوزر d۸ در منطقه روبروی فرماندهی انتظامی مشغول باز کردن مسیر است.

حسین نژاد گفت: نیرو‌های سپاه و بسیج، بسیجیان گردان‌های امام حسین (ع) و بیت المقدس و گروه‌های جهادی از ۲۴ ساعت گذشته تاکنون به صورت میدانی در خیابان خدمات پای کار هستند.

فرمانده سپاه سوادکوه افزود: در حال حاضر دبی آب کم شد و احتمال دارد با آب شدن برف‌ها دوباره شاهد طغیان رودخانه باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها