«جمشید مشایخی» درگذشت

فرزندان «جمشید مشایخی» بازیگر سینما و تلویزیون، اعلام کردند: «پدر ما ساعت ٩ شب امشب ١٣/فروردین/١٣٩٨ در نهایت آرامش به سفر ابدی رفت».
کد خبر: ۳۳۹۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰ - 02April 2019

«جمشید مشایخی» درگذشتبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «جمشید مشایخی» بازیگر سینما و تلویزیون ساعتی پیش دار فانی را وداع گفت.

در آخرین پستی که در صفحه اینستاگرام مشایخی منتشر شد، آمده است: «پدر ما ساعت ٩ شب امشب ١٣/فروردین/١٣٩٨ در نهایت آرامش به سفر ابدی رفت. تشکر ویژه از همه عزیزانی که همواره به ایشان لطف و محبت داشتند. روح ایشان شاد و یادش گرامی باد. نادر، نغمه و سام مشایخی»

این بازیگر پیشکسوت در طول تعطیلات نوروز در بیمارستان «عرفان» بستری بود و فرزندش، بالا بودن کراتین خون و نارسایی ریه و قلب را دلیل بستری شدن کمال‌الملک سینمای ایران در بیمارستان اعلام کرد.

«جمشید مشایخی» ششم آذرماه سال ۱۳۱۳ در تهران به دنیا آمد و در سن ۸۴ سالگی دار فانی را وداع گفت.

این بازیگر پیشکسوت، سال ۱۳۳۶ به استخدام اداره هنرهای دراماتیک درآمد و بازی روی صحنه را هم از همان دوره آغاز کرد. از اواخر دهه ۳۰ خورشیدی و با آمدن تلویزیون به ایران، مقابل دوربین تله‌تئاترها قرار گرفت و نخستین کارهای تصویری‌اش را به ثبت رساند.

جمشید مشایخی با نمایش «وظیفه پزشک» فعالیت بازیگری خود را آغاز کرد و با فیلم کوتاه «جلد مار» در سال ۴۲ مقابل دوربین رفت و ۲ سال بعد با فیلم «خشت و آینه» وارد سینما شد. وی تا به امروز ایفاگر نقش‌های ماندگاری بوده است که از جمله آن‌ها می‌توان به فیلم‌های «گاو»، «قیصر»، «شازده احتجاب»، «سوته‌دلان»، «خانه عنکبوت»، «کمال‌الملک»، «گل‌های داودی»، «آوار»، «پدر بزرگ»، «طلسم»، «سرب»، «روز واقعه»، «خانه روی آب» و «یک بوس کوچولو» و مجموعه‌های «هزاردستان»، «داستان‌های مولوی»، «سلطان صاحبقران»، «امام علی (ع)» و «پهلوانان نمی‌میرند» اشاره کرد.

خاطرنشان می‌شود، جزئیات مراسم تشییع این بازیگر متعاقباً اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار