تفاهم نامه همکاری سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با شبکه ۲ سیما

کارگروه کودک و نوجوان با محوریت شهدای نوجوان راه اندازی شد

مدیر برنامه ریزی و مالی اداری سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، گفت: کارگروه کودک و نوجوان در این سازمان به منظور الگودهی به نسل جوان جامعه با محوریت شهدای نوجوان راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۳۳۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴ - 18November 2014

کارگروه کودک و نوجوان با محوریت شهدای نوجوان راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، در دیدار مدیران سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس با علی بخشی زاده، رئیس شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت انعقاد تفاهمنامه همکاری در حوزه کارگروه کودک و نوجوان بین سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس و شبکه دو سیما، تأکید شد.

فاطمه قربان، مدیر برنامه ریزی و مالی اداری سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس در این نشست، اظهار داشت: با مرور دو مقطع تاریخ انقلاب اسلامی و دوران پرافتخار دوران دفاع مقدس شاهد حضور بیبدیل همسران و مادران شهدا در کنار عزیزانشان و استمرار راه ایثار و شهادت هستیم و به همین خاطر وجود سازمانی که رشادتها و جانفشانیهای زنان ایثارگر، مادران و همسران شهدا را ثبت و ضبط کند به شدت احساس میشد.

وی افزود: با تدابیر سرلشکر دکتر فیروزآبادی و سردار سرتیپ کارگر مبنی بر اینکه نقش زنان در عرصه دفاع مقدس مغفول مانده است، سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس با هدف حفظ و نشر آثار و ارزشهای دفاع مقدس در شئون فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی و جلوگیری از نابودی و تحریف و یا به فراموشی سپرده شدن میراث گرانبهای خون پاک شهیدان تأسیس شد و تاکنون گامهای مهمی در پاسداشت رشادتهای زنان ایثارگر برداشته شده است؛ با این امید که بتوان الگوی شایستهای برای دختران این مرز و بوم در حال و آینده ترسیم کنیم.

قربان به رویکرد تربیتی و الگوسازی سازمان برای کودکان و زنان امروز و آینده اشاره کرد و گفت: به همین منظور کارگروه کودک و نوجوان در سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس به منظور الگودهی به نسل جوان جامعه با محوریت شهدای نوجوان که حماسههای بیبدیلی را در دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی از خود نشان دادهاند، راهاندازی شده است.

مدیر برنامهریزی و امور اداری مالی سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس ادامه داد: کارگروه کودک و نوجوان با بهرهگیری از نظرات صاحب نظران مراکز دانشگاهی و تربیتی، کارهای مناسبی را در بررسی الگوهای قابل ارائه به نسل امروز کودک و نوجوان جامعه آغاز کرده است.

علی بخشی زاده رییس شبکه 2 سیما نیز در ادامه به اعتقادات و اشتراکات شبکه 2  سیما با سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس اشاره و بر تعامل دو جانبه سیما با حوزه زنان و دفاع مقدس، در حفظ و تقویت نگرش ویژه امامخمینی (ره) و مقام معظم رهبری نسبت به زنان به ویژه در حوزه مبانی دینی و فرهنگی، به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر، تاکیدکرد.

وی بر ضرورت تعاملات فیمابین سازمان نشر و شبکه سیما تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: ما نمونههایی همچون همسر شهید یعقوبی که  6  فرزند خودش را به خوبی تربیت کرده و به لحاظ علمی و درجات و تحولات اجتماعی خوش درخشیدهاند، کم نداریم و از سازمان زنان و دفاع مقدس خواستار شناسایی و معرفی این ستارگان درخشان آسمان ایران اسلامی شد.

وی از پخش سریال 110 قسمتی کیمیا که 60 درصد آن به  انجام رسیده است در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این سریال سعی دارد، زنان و دختران ایرانی را قبل، حین و بعد از دفاع مقدس به تصویر بکشد و معرف یک خانواده مدبر است که در برخورد با چالشهای پیرامون خود به موفقیتهایی دست می یابد.

مریم ارشدی، مدیر روابط عمومی سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس نیز در ادامه گفت: رسانه ها بویژه صدا و سیما بدلیل آنکه خانواده و کودک و نوجوان را به عنوان مخاطب خود دارند قطعا در هدایتگری روند عمومی جامعه تأثیر بسزایی خواهند داشت. دوران دفاع مقدس گنجینه ارزشمندی است که همه آحاد جامعه در آن ایفای نقش کرده اند و نقش خانواده بویژه مادران در آن گستردهتر است.

وی فرهنگ سازی برای  خانوادهها، کودکان و نوجوانان را ویژگی مشترک سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس با صدا و سیما معرفی کرد و بر ضرورت تعامل و همفکری دوجانبه به منظور پیشبرد این هدف مهم تأکید کرد.

ارشدی در پایان ضمن قدردانی از همکاریها و همفکریهای صدا و سیما در ترویج فرهنگ دفاع مقدس اظهار امیدواری کرد در دوران جدید نیز با استمرار تعاملات دو جانبه بتوان از ظرفیتها و توانمندیهای بینظیر رسانه ملی در راستای معرفی واقعی نقش و جایگاه زنان در دوران دفاع مقدس بهرهمند شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار