حمید واحدی به دفاع‌پرس خبر داد؛

ساخت موزیکی با موضوع «شهید بربری»/ متفاوت‌ترین قطعه حماسی متعلق به یک خلبان شهید است

یکی از خوانندگان کشورمان از تولید قطعه موزیکی متفاوت و امروزی به مناسبت سالروز شهادت سرلشکر خلبان «اسدالله بربری» اولین خلبان شهید دوران دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۳۳۹۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳ - 03April 2019

ساخت موزیک شهید «اسدالله بربری»/ متفاوت‌ترین قطعه حماسی متعلق به یک خلبان شهید می‌شود«حمید واحدی» خواننده کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، از آغاز ساخت قطعه موزیکی برای شهید خلبان اسدالله بربری خبر داد و اظهار داشت: این اثر یک قطعه حماسی است که به مناسبت سالروز شهادت سرلشکر خلبان شهید اسدالله بربری سروده خواهد شد. تولید این کار چند روزی است که آغاز شده و تمام هزینه‌های کار نیز شخصی و برعهده خودم است.

وی خاطرنشان کرد: این شهید اولین شهید خلبان نیروی هوایی ارتش، از همشهریان ما و از اهالی شهرستان اراک است که ما هیچ شناختی نسبت به ایشان نداشتیم. همین گمنامی شهید بربری موجب انگیزه مضاعف من برای ساخت یک قطعه موسیقی برای او شد.

این هنرمند از آماده‌سازی این قطعه موسیقی توسط بهترین هنرمندان ایران خبر داد و گفت: آلبوم‌های ما توسط بهترین‌ هنرمندان ایران تولید و ضبط می‌شود. سفارش ترانه این قطعه به چند شاعر داده شد تا بهترین اثر را انتخاب کنیم و تاکنون ترانه‌هایی از مریم اسدی و علی بحرینی برای این کار دریافت کرده‌ایم و در حال بررسی آن‌ها هستیم.

واحدی خاطرنشان کرد: حدود ۱۰ روز کار تنظیم و آهنگ‌سازی این قطعه موسیقی به طول خواهد انجامید و تمام کارهای کلیپ‌سازی آن را نیز شخصاً انجام می‌دهم.

این خواننده کشورمان اظهار داشت: مظلومیت و گمنامی شهید بربری باعث انگیزه‌ای شد که یک گروه حرفه‌ای بدون هیچ انگیزه مالی و برای نخستین بار ساخت موزیک حماسی برای شهدا داشته باشند. دوست داریم این قطعه موسیقی فراگیر و بازپخش و دیده شود.

وی خاطرنشان کرد: قطعه‌ی که برای شهید بربری تولید می‌کنیم، اثری است که توسط یک جوان امروزی برای شهیدی که جانش را برای این مملکت داده است، تولید می‌شود. این کار با تمام کارهای حماسی تولید شده متفاوت خواهد بود؛ یعنی تلفیقی است از حماسه و امروزی بودن.

واحدی به تغییر نوع موسیقی حماسی و ذائقه مردم در برخورد با آن اشاره و عنوان کرد: من سفرهای زیادی به نقاط مختلف دنیا داشته‌ام و براساس تجربیاتم می‌گویم که در تولید موسیقی حماسی دوره استفاده از گروه‌های عظیم کُر گذشته است؛ چرا که استفاده مداوم از این گروه‌ها قدری فضا را خسته‌کننده کرده و لازم است که این فضا مقداری بازتر باشد تا نسل جدید هنرمندان، با موزیک به روز در این عرصه تولید اثر شود.

این هنرمند به پوست‌اندازی موسیقی اشاره کرد و ادامه داد: ما در واکنش به پوست‌اندازی موسیقی و وارد کار شدن یک نسل جدید باید عکس‌العمل مناسب داشته باشیم و خودمان را به‌روزتر کنیم. ساخته شدن یک موسیقی حماسی توسط یک هنرمند جوان حتماً مورد توجه مخاطب و تاثیرپذیری او خواهد شد؛ چرا که این موسیقی ضمن شنیده شدن مورد نقد قرار خواهد گرفت.

وی گفت: صدا و سیمای ما ده‌ها موزیک تکراری پخش می‌کند که به دلیل کلیشه‌ای بودن کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند. اگر ورود به فضای موسیقی حماسی مقداری راحت‌تر بود، اتفاقات بهتری رقم می‌خورد.

واحدی به ارتباط روحی خود با شهید بربری اشاره داشت و گفت: روزی که درباره ساخت موزیک درباره این شهید با من صحبت شد، همان شب و شب بعد من خواب این شهید را دیدم. همین مسئله باعث شد که بدون هیچ حرفی کار ساخت این موزیک را با هزینه شخصی‌ برعهده بگیرم.

این هنرمند ادامه ‌داد: همسر شهید بربری اطلاعاتی درباره نحوه شهادت و مظلومیت این عزیز به من ارائه کردند که من را تحت تاثیر قرار داد و در خواب دیدم که حتی بخاطر این شهید من به شهرت رسیده‌ام و مایه افتخار بود؛ این درحالی است که من موزیک‌های زیادی با بزرگان موسیقی انجام داده‌ام.

وی عنوان کرد: من هیچ‌گاه نسبت به شهدا بی‌تفاوت نبوده‌ام؛ اما وقتی متوجه شدم که اولین شهید خلبان یکی از همشهریان من بوده که امروز در گمنامی است، مصمم شدم ادای دینی به او داشته باشیم. مطمئنم با ساخت موسیقی امروزی و جدیدتر می‌توانم جوانان نسل امروز را متوجه این شهید کنم و بتوانم تاثیرگذار باشم.

واحدی به علاقه‌ خود برای فعالیت در عرصه موسیقی حماسی اشاره کرد و گفت: خیلی دلم می‌خواهد در این زمینه اتفاقات خوبی رخ دهد و سعی می‌کنم پس از این درباره شهدای گمنام قطعه‌ی را تولید کنم. این عرصه‌ای است که برخی به آن معتقد و برخی بی‌تفاوت هستند اما من به شهدا معتقد و علاقه‌مند هستم و این‌گونه است که تا به چیزی معتقد نباشیم، آن را بیان نمی‌کنم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار