واشنگتن به آنکارا درباره عملیات نظامی در سوریه هشدار داد

وزیر خارجه آمریکا در جریان دیدار با همتای ترکیه‌ای خود در واشنگتن، به ترکیه درباره هرگونه عملیات نظامی‌اش در شمال شرقی سوریه هشدار داد.
کد خبر: ۳۴۰۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹ - 04April 2019

واشنگتن به آنکارا درباره عملیات نظامی در سوریه هشدار دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا، روز گذشته در جریان دیدار با همتای ترکیه‌ای خود، «مولود چاووش‌اوغلو» در واشنگتن، نسبت به نتایج ویران‌گر هرگونه عملیات نظامی در شمال شرقی سوریه، به ترکیه هشدار داد.

در پایان نشست پمپئو و چاووش‌اوغلو در واشنگتن، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «پمپئو، وزیر خارجه آمریکا حمایتش از مذاکرات جاری در خصوص شمال شرقی سوریه را اعلام کرد و همچنین درباره عواقب فاجعه‌بار احتمالی اقدام نظامی یک‌جانبه ترکیه در منطقه هشدار داد.»

این اظهارات پمپئو بعد از آن مطرح شد که «مایک بنس» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا اظهار داشت که ترکیه بایستی بین شراکت با ناتو یا خرید سامانه‌های دفاع موشکی «اس ۴۰۰» روسیه، یکی را انتخاب کند. در مقابل، «فواد اُکتای» معاون رئیس‌جمهور ترکیه نیز هشدار داد که واشنگتن هم باید بین ترکیه و تروریست‌های شمال سوریه یکی را انتخاب کند.

بنا بر این گزارش، دسامبر ۲۰۱۷ ترکیه اعلام کرد: قرارداد خرید دو فروند سامانه «اس ۴۰۰» از روسیه را به ارزش ۲ میلیارد دلار نهایی کرده است؛ موضوعی، که خشم آمریکا و دیگر اعضای ناتو را موجب شده است.

آمریکا تهدید کرده است که ترکیه در صورت خرید سامانه‌های اس ۴۰۰ روسیه، از تحویل جنگنده‌های اف- ۳۵، که پول آن‌ها را نیز پرداخت کرده است، محروم خواهد شد. طبق ادعای اعضای ناتو، پرواز اف-۳۵ در نزدیکی این سامانه می‌تواند مشخصات این جنگنده را برای روسیه روشن کرده و خاصیت غافلگیری را از این جنگنده سلب کند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار