رئیس سازمان بهزیستی خبر داد؛

پرداخت کمک‌هزینه معیشتی به مددجویان بهزیستی مناطق سیل‌زده

رئیس سازمان بهزیستی از پرداخت کمک‌هزینه معیشتی به مددجویان سازمان بهزیستی در شهرهای سیل‌زده خبر داد و گفت: کارت این افراد به میزان سه برابر مستمری دریافتی شارژ شده و هم‌اکنون قابل برداشت است.
کد خبر: ۳۴۰۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳ - 04April 2019

به گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، «وحید قبادی دانا» رئیس سازمان بهزیستی، ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وظیفه نخست سازمان بهزیستی این است که معلولان ذهنی، جسمی-حرکتی، ضایعات نخاعی، سالمندان و فرزندان تحت تکفل در بلایا و وقایع طبیعی آسیب نبینند.

وی خاطرنشان کرد: در مناطق سیل‌زده کشور این افراد به محل‌های امن منتقل شدند، ضمن اینکه 96 مرکز شبانه‌روزی این سازمان در برابر سیل در سطح کشور ایمن سازی شدند.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به انتقال کودکان بی‌سرپرست پلدختری به بهزیستی خرم‌آباد، افزود: متاسفانه از 800 مرکز نگهداری سازمان بهزیستی در کشور 14 مرکز خسارتی بالغ بر 12 میلیارد تومان دیده که بایستی جبران شود.

قبادی دانا ادامه داد: برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی نیز تلاش شده افرادی که در خانه‌ها نگهداری می‌شوند را به نقاط امن انتقال دهیم.

وی از پرداخت کمک هزینه معیشتی به مددجویان سازمان بهزیستی در شهرهای سیل‌زده خبر داد و گفت: کارت این افراد به میزان سه برابر مستمری دریافتی از 500 تا یک میلیون و 500 هزار تومان شارژ شده است.

رئیس سازمان بهزیستی اظهار داشت: هم‌اکنون مددجویان بهزیستی شهرهای لرستان از جمله پلدختر، دلفان، چگنی و معمولان روستاهای تابعه آن‌ها، مددجویان شهرهای گمیشان، آق‌قلا، سیمرغ و روستاهای تابعه آن‌ها در استان‌های مازندران و گلستان و همچنین مددجویان شهرستان دره‌شهر ایلام می‌توانند این کمک هزینه را برداشت و استفاده کنند.

قبادی دانا افزود: دیگر مددجویان شهرها و روستاهای سیل‌زده به صورت موردی سرشماری و از هفته آینده کمک هزینه برای آن‌ها واریز می‌شود.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه پنج میلیون تومانی برای تأمین مایحتاج زندگی به مددجویان سیل‌زده کشور گفت: این تسهیلات از طرف بانک رفاه و بانک توسعه تعاون به مددجویان پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی در خصوص مسکن مددجویان نیز اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیأت وزیران، خانه‌های آسیب‌دیده از سیل در مناطق شهری 50 میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره و 12 میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت می‌کنند.

قبادی دانا ادامه داد: سازمان بهزیستی 10 میلیون تومان کمک بلاعوض را برای ساخت مسکن مددجویان آسیب دیده از سیل علاوه بر کمک‌های دولت در نظر گرفته که به محض شروع عملیات ساختمانی توسط بنیاد مسکن به مددجویان پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت 40 میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره و 10 میلیون تومان کمک بلاعوض برای مسکن روستایی تعیین کرده، افزود: سازمان بهزیستی برای روستاها نیز 10 میلیون تومان کمک بلاعوض اختصاص داده است.

رئیس سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: بر اساس برآوردهای اولیه سه هزار واحد مسکونی مددجویان بهزیستی بر اثر سیل تخریب شده است که بایستی عملیات احداث آن‌ها توسط بنیاد مسکن آغاز شود.

قبادی دانا همچنین از امضای تفاهم‌نامه‌ای با بسیج مستضعفین برای احداث ساختمان‌های تخریب شده مددجویان سازمان بهزیستی در سیلاب خبر داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها