گام دوم/ یادداشت‌/ ۱۸

«عدم تسلیم» اصل بنیادین نهضت خمینی (ره) است

همه آنچه که ایران اسلامی را به اقتدار رسانده، عدم تسلیم بدون قید و شرطی است که در کلام امام راحل بار‌ها تکرار شده است و مقام معظم رهبری نیز در بیانیه گام دوم انقلاب آن را ارمغان انقلاب اسلامی ایران برشمرده و خصوصیت ذاتی انقلاب اسلامی عنوان کرده‌اند.
کد خبر: ۳۴۰۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹ - 04April 2019

«عدم تسلیم» اصل بنیادین نهضت خمینی استگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس- رسول حسنی؛ انقلاب اسلامی ایران با وجود ناملایمات و دشمنی‌هایی که از سر گذارنده علی رغم تحریم‌ها و تهدید‌ها و ضربات پی‌درپی بدخواهان خود، وارد دهه پنجم حیاتش شد.

حضور بی‌نظیر مردم در ۲۲ بهمن ۹۷ ثابت کرد که انقلاب با مردم و مردم با انقلاب همراه هستند. رهبر معظم انقلاب با تقدیر از این پایمردی و پایبندی مردم، بیانیه گام دوم انقلاب را صادر فرمودند که به نوعی نقشه راه سال‌های پیش رو برای پیشبرد انقلاب است.

مطالعه، تفحص، تبیین و تشریح این بیانیه مهم‌ترین وظیفه جامعه فرهنگی است تا مسیر عظمت را با قدرت بیشتر و با گام‌هایی پرصلابت‌تر برداریم. در سلسله یادداشت‌های «گام دوم انقلاب» سعی می‌شود مطالبات رهبر معظم انقلاب با محوریت بیانیه فوق و با نگاه فرهنگی مورد بررسی قرار گیرد که بخش هفتم از قسمت یازدهم آن را در ادامه می‌خوانید.

انقلاب نماد پایداری در مقابل استکبار است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) آخرین مؤلفه انقلاب اسلامی ایران را تسلیم ناپذیری در مقابل استکبار جهانی می‌دانند. این خصوصیت باعث شد که رژیم پهلوی به عنوان دست‌نشانده آمریکا و از صدر حکومت ساقط شده و رأس این حکومت جائر از کشور بگریزد و بعد از پیروزی انقلاب، دشمنان و معاندان ایران اسلامی در موضعی کاملا منفعلانه قرار بگیرند. تسلیم بدون قید و شرط همان چیزی است که آمریکاییان می‌خواهند که ایران به آن تن دهند و برای رسیدن به چنین مقصودی به هر اقدام غیر انسانی دست زده‌اند و خواهند زد.

حادثه نافرجام طبس، حمایت از تروریست‌هایی که در طول ۴۰ سال بهترین جوانان وطن را به شهادت رساند، جنگ هشت ساله تحمیلی، حمله به هواپیمای ایرباس توسط ناو وینسنس، تحریم‌های متعدد و ناقض حقوق بشر، بلوکه کردن سرمایه‌های ایران و... تنها نمونه‌ای از صد‌ها اقدامات ددمنشانه آمریکا و ایادیش علیه ایران اسلامی است.

اما ایران تحت لوای مقدس اسلام و اقتدار انقلابی خود که مرهون آموزه‌های حضرت امام خمینی (ره) و رهبری حکیمانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است توانسته عزت و شوکت خود را حفظ و همواره بر اقتدار خود بیفزاید. همین اقتدار روزافزون است که دشمنان ایران اسلامی را وادار به بیش از پیش کرده است، اما به مدد وجود جوانان غیور و ولایت‌مداری چون طهرانی‌مقدم و حججی و سردارانی چون قاسم سلیمانی کاری از پیش نبرده و نخواهند برد.

اما نکته مهم این است که همه دستاورد‌ها و تلاش‌های فرزندان ایران در این فضا به تنهایی کارساز نیست و اصحاب فرهنگ و افسران جنگ نرم باید بیش از اینکه شاهد هستیم وارد میدان کارزار شوند و با تمام وجود به حفظ آرمان‌ها و صدور ارزش‌ها اقدام کنند. چنان که مقام معظم رهبری در بیانات خود اشاره داشته‌اند به جوانان و آینده انقلاب اسلامی ایران امیدوارند، باید گفت: انقلاب در انتظار فرزندان برومند خویش است. جوانانی که با همه قدرت چه در بعد جنگ نرم و چه بحث سخت افزاری پویایی و بقای انقلاب را تضمین خواهند کرد. چه بهتر که ما نیز در صف این جوانان قرار بگیریم تا در آینده و در مقابل نسل بعدی نادم و سرافکنده نباشیم.

مقام معظم رهبری در بخش دیگری از بیانیه گام دوم انقلاب بیان فرموده‌اند: «نماد پرابهت و با شکوه و افتخارآمیز ایستادگی در برابر قلدران و زورگویان و مستکبران جهان و در راس آنان آمریکای جهان‌خوار و جنایت‌کار، روز به روز برجسته‌تر شد. در تمام این ۴۰ سال، تسلیم‌ناپذیری و صیانت و پاسداری از انقلاب و عظمت و هیبت الهی آن و گردن برافراشته آن در مقابل دولت‌های متکبّر و مستکبر، خصوصیت شناخته شده ایران و ایرانی به ویژه جوانان این مرز و بوم به‌شمار می‌رفته است.

قدرت‌های انحصارگر جهان که همواره حیات خود را در دست‌اندازی به استقلال دیگر کشور‌ها و پایمال کردن منافع حیاتی آن‌ها برای مقاصد شوم خود دانسته‌اند، در برابر ایران اسلامی و انقلابی، اعتراف به ناتوانی کردند. ملت ایران در فضای حیات‌بخش انقلاب توانست نخست دست‌نشانده آمریکا و عنصر خائن به ملت را از کشور براند و پس از آن هم تا امروز از سلطه دوباره قلدران جهانی بر کشور با قدرت و شدت جلوگیری کند.»

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار