روح الله سهرابی:

به زودی مستند «شهید دیالمه» رونمایی می شود/ «کیمیا» و «شهید همت» در لیست حمایت ما قرار دارد

روح الله سهرابی، قائم مقام انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از حرکت این انجمن برای تولید آثار سینمایی خبر داد و اینکه برای جشنواره مقاومت سال بعد چهار اثر با حمایتشان ارائه می‌شود.
کد خبر: ۳۴۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰ - 18November 2014

به زودی مستند «شهید دیالمه» رونمایی می شود/ «کیمیا» و «شهید همت» در لیست حمایت ما قرار دارد

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس روح الله سهرابی، قائم مقام انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در مورد آخرین فعالیتهای این انجمن سخن گفت. سهرابی در ابتدای سخنانش با اشاره به نگاه تحقیقاتی انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس به تولیدات سینمایی گفت: ما در انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس یکسری پروسههای تحقیقاتی و پژوهشی راه انداختیم، تا اینکه چشمبسته به سمت خروجی نرویم.

 بر اساس همین تحقیقات بود که ما توانستیم خوب پیش برویم. مثلاً نزدیک به 10 مستند خوب برای شهدای اهل تسنن تولید کردیم. همچنین برای ساخت آثاری در خصوص شهدای شاخص سال، مثل شهیدان عبدالحمید دیالمه، سلیمان خاطر، ناهید فاتحی و طاهره هاشمی صحبت کردیم. رونمایی از این مستندها تا کمتر از یک ماه آینده انجام خواهد شد. انجمن در تلویزیون هم برای ساخت سریال «کیمیا» مشارکت کرده است.

وی در خصوص تعدد تصمیمگیری در انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس برای ساخت یک فیلم گفت: در ابتدای امر و پیش از تولید در شورای تصویب فیلمنامه تعدد تصمیمگیری وجود دارد و هرکدام در این شورا نظر خاص خود را دارند ولی زمانی که تولید شروع شد دیگر تعدد نظری وجود ندارد. میثاق ما در انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس روی فیلمنامه است و ترجیحمان است به فیلمنامهای برسیم که حداقلی از شاخصههای خوب بودن را داشته باشد.

سهرابی با اشاره به اینکه تأکید مدیران انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بر تولید آثار ارزشمند گفت: بهرغم اینکه نگاهمان بر تولید کیفی آثار سینمایی است، اما پیشبینی میکنیم که برای جشنواره مقاومت سال بعد، چهار اثر تولیدی خوب را داشته باشیم. چون اگر این اتفاق نیفتد، جشنواره مقاومت از رونق خواهد افتاد. اینکه نمیگویم جشنواره فیلم فجر بیشتر به خاطر این است که نمیخواهیم فوریت ساخت این آثار، کیفیت تولید را کم کند.

قائم مقام انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در خصوص نمونههای آثار حمایتی این انجمن گفت: «ملاقات در وین» یکی از آثاری است به کارگردانی محمدرضا عرب و تهیهکنندگی مسعود اطیابی که گروه تولید فیلم در مرحله ارزیابی پیشتولیدی این کار هستند. پس از بازگشت گروه تولید، به ارزیابی ساخت این اثر میپردازیم و در صورت مثبت بودن نتایج فیلم را برای جشنواره فیلم فجر امسال خواهیم ساخت.

وی با اشاره به دیگر آثاری که در انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس تولید میشوند، گفت: در دو سال گذشته سعی کردیم انجمن از حالت صرفاً نرمافزاری و تحقیقاتی عبور کرده و به سمت تولید برود که نمونه عینی آن هم اعلام آمادگی برای ساخت فیلم سینمایی «شهید همت» است و امیدواریم به تولیداتی برسیم که در شأن این انجمن باشد.

سهرابی همچنین به فیلمنامه احمدرضا معتمدی که با حمایت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس ساخته میشود، اشاره کرد و گفت: فیلمنامه دکتر معتمدی با مضمون نخبگان و فرار مغزها نوشته شده است و اثری است که در تقبیح خودباختگی فرهنگی و آسیبشناسی آن است. این فیلم با تهیهکنندگی محمدخزائی تولید میشود.

وی درمورد پروژه سینمایی «سرو زیر آب»، گفت: «سرو زیر آب» به کارگردانی محمد باشه آهنگر بعد از تصویب در کارگروه فیلمنامه وارد مرحله ساخت میشود. این اثر یکی از برنامههای مهم ما برای تولید است و نگاه مساعدی نسبت به این پروژه داریم.

قائم مقام انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در مورد پروژه سینمایی شهید طاهره هاشمی گفت: پیش از ساخت فیلم سینمایی «شهید طاهره هاشمی» یک مستندی با عنوان «هزار و یکمین سنگر» در مورد این شهید ساخته شده و آماده بهرهبرداری است. اما فیلم سینمایی این شهید، با برداشتی آزاد از زندگی شهید طاهره هاشمی و نیمنگاهی به غائله آمل است. این کار به تهیهکنندگی محمدرضا شفیعی قرار است ساخته شود و تا این لحظه انجمن هیچ ورودی برای مشارکت در این کار را نداشته است.   

این کارگردان سینما با اشاره به فیلم سینماییاش «خاکستر و برف»، که تا به امروز فرصت اکران عمومی نیافته است، گفت: من برای اکران عمومی «خاکستر و برف» بارها نامهنگاری و پیگیری کردم.

انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در بحث اکران دستش بسته است چون سینما ندارد و در شورای صنفی اکران هیچ نقشی ندارد. واقعاً جای سؤال است که فیلمهایی مثل «دلتنگیهای عاشقانه» یا «خانهای کنار ابرها» اکران شوند.

این حوزه هنری است که با داشتن سالنهای متعدد سینمایی میتواند از فیلمهای ارزشی و با موضوع دفاع مقدس حمایت کند. اما متأسفانه اولویت اکران فیلم در ایران به گونهای تعریف شده است که ما انگار در کشوری غیر از ایران زندگی میکنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار