فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) خبر داد؛

فعالیت ۳۸۵ دستگاه ماشین‌آلات قرارگاه خاتم در مناطق سیل زده کشور

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) گفت: با ظرفیت ۳۸۵ دستگاه ماشین آلات و ۷۰۰ نیروی انسانی در خدمت مردم مناطق سیل‌زده کشور هستیم.
کد خبر: ۳۴۰۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰ - 05April 2019

فعالیت ۳۸۵ دستگاه ماشین‌آلات قرارگاه خاتم در مناطق سیل زده کشوربه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سعید محمد صبح امروز (16 فروردین) در بدو ورود به لرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه قرارگاه خاتم با توجه به توان و امکانات مهندسی که دارد از اولین لحظات وقوع سیلاب‌ها در اواخر سال گذشته کارگاه‌ها و تجهیزات خود را در اختیار ستاد بحران قرار داد، اظهار داشت: اولین واحدهای مهندسی که به محل وقوع حادثه رسیدند مجموعه قرارگاه خاتم بودند.

وی با بیان اینکه با ظرفیت ۳۸۵ دستگاه ماشین آلات و ۷۰۰ نیروی انسانی در خدمت مردم بودیم، تصریح کرد:  گلستان اولین استانی بود که آسیب جدی دید و قرارگاه در بحث‌های مهندسی، انحراف آب، تعمیق رودخانه و احداث پل‌های موقت و ساماندهی خروجی آب اقدامات مؤثری انجام داد و تا حدود زیادی آب در آنجا فروکش کرده غیر از یکی دو نقطه که خط القعر است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با تاکید بر اینکه در خوزستان هم در کنار ستاد بحران با توجه به امکان سیلابی که در حوضه کرخه و دز ممکن است اتفاق بیفتد، الان بررسی کردیم در هورالعظیم نقاطی باز می‌کنیم که سرعت عبور آب بهبود یابد و اگر سیلابی در حوزه کرخه باشد خساراتش کاهش پیدا کند، افزود: با این اقدام ۷۰۰ مترمکعب در ثانیه تخلیه آب را می‌توانیم سرعت دهیم، امیدواریم امروز این کار به اتمام برسد و سوپاپ اطمینانی برای خوزستان شود.

محمد با اشاره به اینکه البته احداث سدهایی که سپاه و قرارگاه انجام داد و خیلی هم توسط افراد ناآگاه و مغرض مورد حمله قرار گرفت، مثل کرخه، گتوند، کارون ۴ و کارون ۳، این هاست که خوزستان را حفظ کرده اگرنه حدود ۱۸ هزار مترمکعب در ثانیه آب روی خوزستان آمده بود، گفت: امروز با حداقل خسارت از سیلاب عبور می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در لرستان هم از ساعات اولیه درخواست شد در بحث جاده سازی کمک کنیم، دیروز هم اسلامی وزیر راه تماس گرفتند درخواست کردند امکانات گسیل شود، تصریح کرد: قبلاً منطقه بروجرد و خرم آباد را به ما داده بودند و تقسیم بندی شده بود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با تاکید بر اینکه ۳۰ دستگاه ماشین سنگین و نیمه سنگین اعزام کردیم برای بازگشایی، الان هم عازم هستیم بازدید کنیم، افزود: بازسازی کار سخت و سنگینی است اما تماماً امکانات در اختیار است.

محمد با اشاره به اینکه از ایلام هم درخواست کردند جاده‌های منطقه دره شهر و سد سیمره تخریب شده تیم را اعزام کنیم که انجام شد، ادامه داد: تمام توان ما در خدمت مردم است و واقعاً همکاران ما از لحظات اولیه این حادثه تعطیلی نداشته‌اند.

وی با بیان اینکه شاید اگر برنامه ریزی قبلی اتفاق بیفتد و مسیل‌ها باز شود شاهد این اتفاقات نباشیم، در تمام مسیل‌ها ساخت و ساز و زراعت شده است، تصریح کرد: امیدوار هستیم از این تجربه درس گرفته و به تخلیه مسیل‌ها سرعت داده شود، الان عازم معمولان و پلدختر هستیم و بعد جلسه‌ای با سپاه استان خواهیم داشت و امشب هم سردار باقری تشریف می‌آورند به منطقه و برنامه ریزی‌ها را برای لرستان انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها