در راستای فعالیت سازمان‌های وزارت دفاع به مناطق سیل زده کشور انجام شد؛

اقدامات راهبردی سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در مناطق سیل زده کشور

سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح با اقدامات راهبردی خود در زمینه تهیه نقشه‌های پوششی و انجام کلیه فعالیت‌های عکس‌برداری و جغرافیایی، اطلاعات مکانی و جغرافیایی لازم به گروه‌های امداد رسان لشکری و کشوری را در اختیار آن‌ها قرار داد.
کد خبر: ۳۴۰۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹ - 05April 2019

اقدامات راهبردی سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در مناطق سیل زده کشوربه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با هماهنگی ستاد بحران کشور و استان گلستان از طریق عکس‌برداری هوایی با بکارگیری پهپاد فتوگرامتری در منطقه گمیشان وضعیت منطقه را بررسی و با پردازش و واگذاری تصویر و نقشه‌های تهیه شده به ستاد بحران و نیروهای مسلح  کمک شایانی در مدیریت راهبردی امداد رسانی به مناطق سیل زده کرد.

این سازمان همچنین با تهیه تصاویر ماهواره‌ای و پردازش داده‌های هواشناسی و ارائه تحلیل و پیش‌بینی سه روزه، یک روزه و ساعتی برای استانها و شهرستانهای کشور و ارسال به ستاد بحران کشور تمام تلاش خود برای جلوگیری و کنترل آسیب‌های جدی ناشی از سیل به مناطق مختلف را موجب شد.

تهیه نقشه‌های موضوعی مورد نیاز ستاد بحران کشور از همه مناطق سیل‌زده در حداقل زمان ممکن نیز از اقدامات دیگر سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در وزارت دفاع بود.

فعال کردن تیم‌های عکس‌برداری پهپادی، ارائه مشاوره در حوزه اطلاعات مکانی به ستاد بحران، فعال کردن نمایندگان استانی سازمان جغرافیایی در ۱۹ استان در معرض تهدید سیل و پردازش روزانه تصاویر ماهواره ای و استخراج مناطق دچار آب گرفتگی از مهمترین اقدامات راهبردی این سازمان در مدیریت وضعیت بحران ناشی از سیل و دادن اطلاعات به تیم های امدادرسان بود.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار