افتتاح نمایشگاه یاد یاران؛

دوران دفاع مقدس بیان عملی عاشورا و تمرین عملی مقاومت و ایستادگی ملت ایران است

رئیس سازمان بسیج ادارات گفت: همه مردم و اقشار مختلف جامعه در دوران دفاع مقدس نقش داشتند و بخش حاکمیتی نظام جمهوری اسلامی نیز میراث دار گنجینه 21 هزار شهید کارمند است.
کد خبر: ۳۴۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۶ - 21September 2013

دوران دفاع مقدس بیان عملی عاشورا و تمرین عملی مقاومت و ایستادگی ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سرهنگ علی تقوی رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان کل کشور و مدیر نمایشگاه یاد یاران در نشست خبری نمایشگاه یاد یاران که صبح امروز برگزار شد، اطهار داشت: دوران دفاع مقدس تابلویی از توانمندی و داشته های ملت ایران است.

تقوی با بیان اینکه دوران جنگ تحمیلی بیان عملی عاشورا و تمرین عملی مقاومت و ایستادگی ملت ایران است، افزود: سالگرد هفته دفاع مقدس به معنای توجه به خودباوری و کنکور چینش مقاومت و ایثار مردم است و 34 سال است که ادبیات "کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا" در کشور جریان دارد.

رئیس سازمان بسیج ادارات با اشاره به اینکه همه مردم و اقشار مختلف جامعه در دوران دفاع مقدس نقش داشتند، افزود: بخش حاکمیتی نظام جمهوری اسلامی گنجینه 21 هزار شهید کارمند را در خود دارد که از همه اعتبارات خود گذشتند و فضای اداری را عطر افشانی کرده و رساله عملی پایان نامه خود را با رتبه عالی گذراندند.

تقوی انتقال فرهنگ و ارزش های اسلامی و استمرار آن در طول 34 سال و معرفی نقش تمام اقشار، وزارتخانه ها، ادارات و سازمان ها در دوران دفاع مقدس، از اهداف برپایی این نمایشگاه عنوان کرد و خاطرنشان کرد: فضایی به مساحت 30 هزار کیلومتر مربع برای نمایشگاه یاد یاران اختصاص یافته و دارای 40 غرفه می باشد.

مدیر نمایشگاه یاد یاران ادامه داد: غرفه های دستاوردهای وزارتخانه ها و سازمان ها در دفاع مقدس، نقش اقشار، وزارتخانه ها و سازمان ها، تحلیل های فرارو و راه های مقابله با آن از جمله بخش های این نمایشگاه است.

وی افزود: از دیگر بخش های نمایشگاه یاد یاران، بخش خدمات تخصصی است که در آن مشاوره مذهبی، حقوقی و پزشکی انجام می شود. همچنین خدمات عمومی شامل عرضه محصولات فرهنگی، ایستگاه صلواتی بوده ودر بخش مسابقات و سرگرمی برنامه هایی  همچون تیراندازی اهداف پروازی با لیزر، تفنگ بادی و بازی های رایانه ای برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.

تقوی در ادامه اظهار داشت: غرفه سینمای دفاع مقدس، نمایشگاه عکس دفاع مقدس، خدمات پزشکی اتوبوس امداد و محل استقرار مهمانان ویژه نمایشگاه یاد یاران و نیز اصحاب رسانه از دیگر بخش های این نمایشگاه است.

وی تصریح کرد: نمایشگاه یاد یاران با شعار 8 سال دفاع مقدس و 34 سال ایستادگی و مقاومت در روز 31 شهریور بعد از نماز مغرب و عشا در محل مصلی امام خمینی تهران افتتاح می شود و به مدت 10 روز از ساعت 9 تا 21 میزبان آحاد مردم خواهد بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار