خاطرات روزانه پاسدار شهید مهدی محمدباقری (۱۵)/ شرح حال نحوه شهادت و تشییع پیکر هادی محمدباقری

پاسدار شهید «مهدی محمدباقری» در خاطرات خود شرح حالی از نحوه شهادت هادی محمدباقری و تشییع پیکر برادر شهیدش را بیان کرده است.
کد خبر: ۳۴۰۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۰ - 07April 2019

به گزارش خبرنگار ساجد، پاسدار شهید «مهدی محمدباقری» در تاریخ یکم تیر ۱۳۳۷ در تهران چشم به جهان گشود. وی در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۳۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی منطقه فکه به درجه رفیع شهادت نائل آمد، برادر شهیدش «هادی محمدباقری» در تاریخ یکم خرداد ۱۳۳۹ در تهران چشم به جهان گشود و سرانجام در تاریخ ۱۹ فروردین ۱۳۶۰ در جبهه کرخه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

خاطرات روزانه پاسدار شهید مهدی محمدباقری (۱۵)/ شرح حال نحوه شهادت هادی محمدباقری

تصویر دفترچه خاطرات پاسدار شهید «مهدی محمدباقری»

خاطرات روزانه پاسدار شهید مهدی محمدباقری (۱۵)/ شرح حال نحوه شهادت هادی محمدباقری

ادامه متن دفترچه خاطرات را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«خلاصه از ساعت ۴ صبح عملیات شروع شد و ۱۵ ساعت این برادر من (هادی) جنگید به اتفاق سرباز‌های دیگر که هادی لقب شکارچی تانک معروف شده بود و بعد از ظهر و عصر تیری بر شانه او اصابت کرد و زخمی شد.

اکبر رفیق او و کمک تیربار او هادی را بر کولش انداخته در حال خارج کردن او از جبهه بود که یک تیر دیگر به مغز هادی اصابت کرد که بیمارستان دزفول زنده بود بعد از وارد کردن به بیمارستان جان به جان تسلیم کرد؛ و به خواب ابدیت فرو رفت که من هم جنازه او را ندیدم و هادی جانم را به خاک سپردند.

و تعریف می‌کردند که او را از سردشت بر سر دست گرفتند و طبق گفته حاضرین حدود ۳۰۰۰ نفر او را تشییع جنازه کردند و تا فلکه هفت حوض نارمک بردند و از آن جا با آمبولانس به بهشت زهرا (س) قطعه ۲۴ ردیف ۶۹ دفن نمودند و من هم شب اهل خانه را جمع کردم و دعای توسل خواندیدم که خیلی در روحیه‌ها اثر کرد و الان هم آمدم سرکوچه در ماشین هوشنگ خان (رنجرور) که عکس هادی رو بردیم جلوی علامت قرار گرفته. این موضع را می‌نویسم و الان ساعت حدود ۳/۵ بعد از نیمه شب است.

یکشنبه ۱۳۶۰/۱/۲۳

الان ساعت ۳/۲۰ دقیقه بعد از نیمه شب است که من جلیل، مجتبی، تقی و عباس در اتاق بالا نشسته‌ایم و امروز صبح ساعت ۷ صبح حرکت کردیم برویم دماوند، چون در مسجد جامع ختم از طرف سپاه پاسداران دماوند برای هادی جان گذاشتند و در مجلس شهید هادی مردم بسیار آمدند ظهر برگشتیم ناهار را خوردیم ساعت ۲/۴۵ دقیقه بعد از ظهر در مجلس دیگر در مسجد جامع لویزان ختم بود.»

ادامه دارد...

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار