لاریجانی پیش از سفر به قطر:

آمریکایی‌ها با بدنه مردم ایران دشمنی می‌کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا مانع ارسال کمک‌های صلیب‌سرخ به هلال‌احمر برای کمک به مناطق سیل‌زده شد، گفت: آمریکایی‌ها با بدنه مردم ایران دشمنی می‌کنند.
کد خبر: ۳۴۰۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸ - 06April 2019

آمریکایی‌ها با بدنه مردم ایران دشمنی می‌کنندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، علی لاریجانی پیش از عزیمت به قطر برای حضور در اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی (آی پی یو) اظهار داشت: هدف از این سفر حضور در اجلاس مذکور است و قریب به ۲۰۰ کشور متشکل از رؤسای مجالس و هیئت‌های پارلمانی در این اجلاس شرکت می‌کنند و اجلاسی شبیه به مجمع عمومی سازمان ملل است که دولت‌ها در آن حضور می‌یابند.

وی ادامه داد: این اجلاس فرصت بسیار مهمی است که می‌توان در آن درباره همکاری‌های همه جانبه بین‌المللی و همچنین همکاری‌های دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این اجلاس سالی دو بار برگزار می‌شود، تصریح کرد: این بار این اجلاس در کشور دوست و همسایه ما قطر برگزار می‌شود که برای ما اهمیت دارد و زمانی هم که قرار بود مکان برگزاری این اجلاس مشخص شود، ما حمایت کردیم که در کشور قطر تشکیل شود.

لاریجانی با تاکید بر اینکه این اجلاس بسیار اهمیت دارد، افزود: در این اجلاس درباره موضوعات مهمی چون شرایط بین‌المللی، مشکلات تروریستی در دنیا، قاچاق مواد مخدر، مسائلی درباره حقوق افراد در کشورهای مختلف، نحوه توسعه کشورها و نقش پارلمان‌ها در این زمینه بحث می‌شود.

آمریکایی‌ها با بدنه مردم ایران دشمنی می‌کنند

لاریجانی با بیان اینکه فرصت خوبی است که در این اجلاس درباره رفتارهای رذیلانه آمریکایی‌ها نسبت به ایران بحث شود، گفت: در روزهای اخیر که سیل در برخی از استان‌های ما رخ داده بود با کمال تأسف وزیر خارجه نااهل آمریکا بیانیه مفتضحانه‌ای را صادر و به دروغ مطالبی را مطرح کرد، در حالی که صلیب سرخ یک نهاد بین المللی است و وظیفه‌اش آن است که در شرایط سختی چون سیل، زلزله یا جنگ بدون لحاظ مسائل سیاسی امدادرسانی کند اما آمریکایی‌ها در این شرایط سخت حاضر نشدند کمک‌های صلیب سرخ به هلال احمر داده شود.

وی با تاکید بر اینکه این مسئله حاکی از آن است که آمریکایی‌ها با بدنه مردم ایران دشمنی می‌کنند؛ چرا که برخی از مردم ما در این سیل دچار آسیب شده بودند، تصریح کرد: البته خیلی مهم نیست که آنها چه می‌گویند چرا که با پیامی که مقام معظم رهبری دادند، مردم ایران خودشان برای کمک به مردم سیل زده شتافتند و نیروهای مسلح، هلال احمر، دولت، استانداران، همگی پای کار بودند و زحمات زیادی را کشیدند که اقدامات آنان در بسیاری از جاها نتیجه بخش بود.

رئیس مجلس اظهار داشت: البته قسمت‌هایی در استان‌ها دچار معضلاتی شدند که باید کمک‌های هلال احمر در آن بخش‌ها بیشتر می‌شد اما رذالت آمریکایی‌ها این بود که نگذاشتند کمک‌های صلیب سرخ به هلال احمر برسد.

وی تصریح کرد: در این شرایط و همچنین دشمنی‌هایی که آمریکایی‌ها در تحریم‌های اقتصادی دارند، رایزنی ایران با رؤسای پارلمانی همه کشورها اهمیت دارد و در حاشیه این اجلاس طبعاً با رؤسای مختلف کشورهای مهم جلساتی خواهیم داشت و راجع به همکاری‌های اقتصادی و سرمایه گذاری در ایران صحبت خواهد شد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار