امام جمعه ایلام تاکید کرد؛

لزوم ایفای نقش مدیریت صحیح مسئولان در حوادث غیرمترقبه

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: اولین نقشی که مدیران و مسئولان در حوادث غیرمترقبه و سیل باید ایفا کنند مدیریت صحیح بحران است. تصریح
کد خبر: ۳۴۰۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴ - 06April 2019

لزوم ایفای نقش مدیریت صحیح مسئولان در حوادث غیرمترقبهبه گزارش دفاع‌پرس از ایلام، حجت‌الاسلام «الله‌نور کریمی‌تبار» امام جمعه ایلام در جلسه کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام به‌منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان پلدختر لرستان، ماژین و سیروان استان ایلام، اظهار داشت: اولین نقشی که مدیران و مسئولان در حوادث غیرمترقبه و سیل باید ایفا کنند مدیریت صحیح بحران است.

وی اضافه کرد: در حوادث و رویدادهایی ازجمله سیل و زلزله افرادی در معرض آسیب بوده و دچار خسارت می‌شوند که الحمدالله در استان ایلام با توجه به اطلاع‌رسانی‌های انجام‌ شده، تلفانت جانی نداشته‌ایم و مشکلات عمده و خسارت‌های سیل در دو منطقه چمشیر سیروان و بخش ماژین شهرستان دره شهر است.

امام‌ جمعه ایلام با بیان اینکه روستای چمشیر شهرستان سیروان و تعدادی از روستاهای دیگر در حاشیه آبگیر سد سیمره قرار دارند که درگذشته مقرر شده بود که این روستاها به مناطق دیگری انتقال داده شود که ساکنان این روستاها خواستار پرداخت غرامت از طریق سد سیمره برای تخلیه منطقه بوده‌اند که تاکنون محقق نشده و بر این اساس مردم این روستا این منطقه را تخلیه نکرده بودند.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار با بیان اینکه بیش از یک‌سوم روستای چمشیر سیروان زیرآب است، ابراز داشت: اگر این روستاها قبلاً تخلیه می‌شدند و مدیریت صحیحی در این زمینه صورت می‌گرفت شاهد چنین مشکلاتی نبودیم، امید است که مدیریت صحیح در این زمینه انجام شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در راستای جدی گرفتن اخطارها و هشدارهای مسئولان در پیش‌بینی وقوع حوادث در بین مردم بسیار مهم است، تصریح کرد: خوشبختانه مردم و مسئولان و دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسانی و نیروهای نظامی از جمله سپاه پاسداران و بسیج حضور بسیار خوبی در راستای خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان داشته‌اند.

امام‌ جمعه ایلام بر ساماندهی مناطق سیل‌زده و ایجاد نظم و امنیت در این مناطق تأکید کرد و گفت: خدمات‌رسانی در این مناطق و حضور دستگاه‌های مختلف در امر خدمات‌رسانی بسیار خوب است و مشکل عمده در این مناطق برقراری جاده‌های دسترسی و راه‌های ارتباطی است که انتظار می‌رود این امر هر چه سریع‌تر انجام شود.

کریمی‌تبار با اشاره به اعزام موکب به مناطق سیل‌زده در پل‌دختر، یادآور شد: موکب‌های اعزامی حتماً باید مجهز به امکانات لازم باشند و هماهنگی‌های لازم برای تأمین اقلام موردنیاز این موکب‌های با ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور و همچنین مسئولان استانی انجام و پشتیبانی لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه خسارت‌های بسیار زیادی در مناطق سیل‌زده ماژین و سیروان به زمین‌های کشاورزی، باغات و جاده دسترسی، منازل مسکونی و زیرساخت‌های شهری و روستایی در استان گزارش‌ شده و این خسارت‌ها در بخش کشاورزی بیش از 130 میلیارد تومان در استان ایلام بوده است.

امام‌ جمعه ایلام یادآور شد: تلاش مسئولان باید به‌گونه‌ای باشد که در ابتدا نیازهای اولیه مردم مناطق سیل‌زده تأمین شود و همچنین در درازمدت نسبت به فراهم کردن زیرساخت‌های لازم اقدام شود و مردم نیز که همواره درصحنه حاضر بوده‌اند و همدلی و وحدت خود را با کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده اثبات کرده‌اند.

کریمی‌تبار خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم با کمیته امداد امام خمینی (ره) استان و هلال‌احمر استان در راستای جمع‌آوری کمک‌های مردمی انجام شود و همچنین از طریق رسانه‌ها و به‌ویژه صدا و سیمای مرکز ایلام تبلیغات و اطلاع‌رسانی لازم در راستای جمع‌آوری کمک‌های مردم انجام شود.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار