ایمان اردی زاده ‎:

تئاتر مقاومت به جوانان می گوید ثبات امروز، ‌نتیجه رشادت‌های دیروز است

همان طور که ما در زمینه سینمای مقدس به نتیجه مطلوبی رسیدیم در زمینه تئاتر دفاع مقدس نیز باید بیش از این فعالیت داشته باشیم.
کد خبر: ۳۴۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۲ - 22September 2013

تئاتر مقاومت به جوانان می گوید ثبات امروز، ‌نتیجه رشادت‌های دیروز است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، کارگردان نمایش "گلمین"  با ضروری دانستن ایجاد بخش کودک و نوجوان در چهاردهمین جشنواره تئاتر مقاومت گفت: با توسعه جشنواره تئاتر مقاومت میتوانیم این جشنواره را به عنوان یک برند جهانی معرفی کنیم. ما مفهوم مقاومت را علیه دشمنی خلق کردیم که به خاک ما تجاوز کرده بود و در این زمینه گفتمان خودمان را همچون سینمای دفاع مقدس به وجود آوردیم.

وی افزود: همان طور که ما در زمینه سینمای مقدس به نتیجه مطلوبی رسیدیم در زمینه تئاتر دفاع مقدس نیز باید بیش از این فعالیت داشته باشیم. برگزاری جشنواره دفاع مقدس را میتوانیم در همین چهارچوب معنا کنیم.

وی گفت: ما باید از طریق هنر و مخصوصا تئاتر ارزش های جبهه و جنگ را به مردم نشان دهیم تا نوجوانان و جوانان امروز بدانند که شرایط امروز کشور و ثبات و امنیتی که شاهد آنیم به خاطر رشادتهای رزمندگانی به دست آمده است که بسیاری از آنها امروز در میان ما نیستند.

این کارگردان تصریح کرد:  تمرین های این اثر از یک سال قبل شروع شده است تا برای اجرا آماده شویم، اما بیشتر امیدواریم تا امکان اجرای صحنهای اثر فراهم شود وکار ما بلافاصله بعد از اجرایی که در جشنواره داریم به پایان نرسد.

وی خاطرنشان کرد: همه هنرمندان آثار خود را برای دیده شدن آماده میکنند تا پیامی را به تماشاگر خود انتقال دهند و بازخورد کار خود را ببینند. این رابطه موجب میشود که ضعفها برطرف شود و گروههای نمایش از نزدیک به توانایی خود در برقرار کردن ارتباط با تماشاگر پیببرند، امیدوارم شرایطی فراهم شود تا امکان اجرای آثار برای همه تماشاگران در تهران و شهرستانها فراهم شود.

اردیزاده تاکید کرد: نمایشهایی که برای کودکان و نوجوانان کار می شود  از دیگر شیوههای اجرای تئاتر مستثنا نیستند. هنرمندان این بخش میتوانند با رعایت قواعدی مانند در اختیار داشتن نمایشنامهای استاندارد و کارگردانی خوب موفق به جذب تماشاگر شوند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار