استاندار سقطری عنوان کرد؛

خیز امارات برای ایجاد پایگاه نظامی دائمی در «سقطری» یمن

استاندار «سقطری» در یمن اعلام کرد، امارات در منطقه دیگری از این جزیره، بندر جدید احداث کرده و خود را برای ایجاد پایگاه نظامی دائمی در این جزیره آماده می‌کند.
کد خبر: ۳۴۰۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۴ - 06April 2019

خیز امارات برای ایجاد پایگاه نظامی دائمی در «سقطری» یمنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، امارات در سال گذشته میلادی جزیره «سقطری یا سوکوترا (Socotra)» را که در دهانه تنگه عدن و بین دو قاره آسیا و آفریقا قرار دارد، اشغال کرد.

«هاشم سعد السقطری» در همین راستا به وبگاه «26 سبتمبر» اعلام کرد: اشغالگر اماراتی یک بندر جدید در منطقه «حولف» که حدود پنج کیلومتر از پایتخت (یعنی) شهر «حدیبو» فاصله دارد و و نزدیک بندر قدیم است ایجاد کرده و از بندر برای اهداف نظامی و غیرنظامی و ادامه غارت منابع استان استفاده می‌کند».

وی در ادامه گفت، یک تیپ کامل سعود در پایتخت و فرودگاه آن مستقر هستند و «اشغالگر اماراتی» به جای اهالی محلی، از کارگران خارجی مانند پاکستانی‌ها برای کار در کارخانه ماهی استفاده می‌کند.

هاشم سعد تصریح کرد؛ اشغالگر اماراتی اخیرا حدود 256 نفر از جوانان سقطری به خدمت گرفته و آن‌ها را در راستای «حمایت از منافعش در سقطری» به پایگاه‌های نظامی آموزشی در عدن منتقل کرده است. 122 نفر از این افراد به سقطری بازگشته‌اند و مابقی همچنان تحت آموزش هستند.

وی در ادامه بر «افزایش اختلافات میان دو اشغالگر سعودی و اماراتی» تأکید کرد و گفت، هر دو طرف تلاش می‌کنند دامنه سیطره خود بر سقطری و غارت ثروت‌های آن را بیشتر کنند.

هاشم سعد تصریح کرد، قصد اشغالگر اماراتی از آمادگی‌اش برای «ایجاد پایگاه نظامی دائمی در سقطری» آشکار شده، علاوه اینکه روند غارت منظم ثروت‌های استان از جمله منابع دریایی یا درخت‌های نادر آن ادامه دارد.

در ماه می 2018 چند جنگنده اماراتی به همراه تانک‌های این کشور و ده‌ها نظامی وارد جزیره مذکور شدند، کنترل تأسیسات مهم مانند فرودگاه و بندر را از نیرو‌های «عبده ربه منصور هادی» گرفتند و بر آن‌ها مسلط شدند.

جنگ عربستان سعودی، امارات و چند کشور دیگر علیه یمن وارد سال پنجم خود شده است؛ اگرچه امارات و سعودی در ابتدای حمله کاملا با یکدیگر متحد بودند، اما پس از مدتی دچار اختلافات شدند. تا کنون هزاران نفر در این جنگ کشته و زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار