از سوی انتشارات شهید کاظمی صورت گرفت؛

انتشار کتاب «تا کوچه‌های آسمان» پیرامون زندگی سپهبد شهید علی صیاد شیرازی+ عکس

کتاب «تا کوچه‌های آسمان» خاطرات شفاهی سپهبد شهید علی صیاد شیرازی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.
کد خبر: ۳۴۰۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷ - 07April 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب «تا کوچه‌های آسمان» خاطرات شفاهی سپهبد شهید علی صیاد شیرازی به قلم محمدمهدی بهداروند که توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

محمدمهدی بهداروند در مقدمه کتاب آورده است: جنگ، صلح و دفاع واژه‌های دیوار به دیوار در طول تاریخ بشریت بوده و هستند و در این جریان تاریخی همچنان ادامه دارد. در گیرودار نبرد با دشمن تنها کسانی می‌توانند مردانه پا در رکاب جهاد و جنگ نهند که روحیه مقاومت و ایستادگی را داشته باشند.

در هشت سال دفاع مقدس، بهترین جوانان این مرز و بوم با هجوم سراسری عراق، با پشت پا زدن به تمام تعلقات دنیوی بی هیچ تردید و تاملی، راهی میدان نبرد شده و با قدرت تمام مانع حرکت متجاوزان بعثی به‌سمت شهرهای مرزنشین شدند.

البته گرچه در این رخداد تاریخی به تعداد زیادی از این قوم و قبیله به شرف شهادت نائل آمدند و یا برخی به مقام جانبازی دست یافتند، اما چه بسیار عزیزانی که حضورشان پش از جنگ‌ یادآور آن دوران حماسه و مقاومت گردید و دنیایی از تاریخ را به خاطرات نغز و شیرین خود عطرآگین نمودند.

اولین بار نام علی صیاد شیرازی را در سپاه اندیمشک شنیدم. آن روزها او در اثر درگیری با فرماندهی کل قوا یعنی ابوالحسن بنی صدر از مقام خود برکنار شده بود و در ستاد مشترک سپاه با واحد طرح عملیات همکاری می‌کرد. دوران عزلت او چندان طول نکشید و در سال 1360 به حکم امام خمینی (ره) با درجه سرهنگی به فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب گردید.

چاپ «تا کوچه‌های آسمان» سپهبد شهید علی صیاد شیرازی+ عکس

دوران فرماندهی ایشان در همکاری با فرماندهی کل سپاه، محسن رضایی از شیرین‌ترین دوران وحدت سپاه و ارتش به شمار می‌رفت. وی پس از پایان جنگ به عنوان معاون بازرسی ستاد کل نیروهای مسلح به فعالیت‌ها و خدمات خود ادامه داد و عاقبت در یک روز آرام و آفتابی مورد تهاجم تروریست‌های نابخرد قرار گرفت و به مقام شهادت نائل شد.

کتاب «تا کوچه‌های آسمان» دربرگیرنده خاطرات شفاهی سپهبد شهید علی صیاد شیرازی به قلم محمدمهدی بهداروند است که در 192 صفحه و قیمت 12 هزار تومان توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها