مقام آمریکایی:

ترامپ به فکر استفاده از گزینه نظامی علیه ونزوئلا است

یک مقام ارشد دولت ترامپ می‌گوید که ایالات متحده به صورت جدی استفاده از نیروی نظامی علیه ونزوئلا را مدنظر قرار داده است.
کد خبر: ۳۴۰۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶ - 07April 2019

مقام آمریکایی: ترامپ به فکر استفاده از گزینه نظامی علیه ونزوئلا استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یک مقام ارشد دولت ایالات متحده آمریکا می‌گوید که واشنگتن به صورت جدی استفاده از نیروی نظامی علیه ونزوئلا را مدنظر قرار داده است؛ این مقام ارشد دولتی آمریکا مدعی شده مسئله استفاده از گزینه نظامی علیه ونزوئلا در پی ناکارآمد شدن اقدامات دیپلماتیک علیه کاراکاس مطرح شده است.

به گفته این مقام ارشد دولت ترامپ، [کارایی] ابزار‌های دیپلماتیک ایالات متحده به علت اقدامات اخیر «نیکولاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا در حال کاهش است.

به گفته وی؛ «این ابزار‌ها در حال کاهش [تضعیف] هستند» مسئله‌ای که به زعم وی موجب می‌شوند برای مقابله با دولت ونزوئلا مجموعه‌ای از ابزار‌های اقتصادی، فشار اقتصادی و گزینه نظامی برای دولت ترامپ باقی بماند.

به نوشته تاس، این مقام آمریکایی در سخنانی تهدیدآمیز علیه دولت ونزوئلا مدعی شد که «جامعه اروپایی، ایالات متحده و گروه لیما به صراحت گفته‌اند که پیامد هرگونه آسیب به یا بازداشت خوان گوایدو برای مادورو ویران‌کننده خواهد بود و این بدترین اشتباهی است که مادورو می‌تواند مرتکب شود و بر این اساس ما از نزدیک نظاره‌گر [تحولات] هستیم.»

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار