امریکن کانزرویتیوز مطرح کرد؛

اشتباه بزرگ آمریکا در قبال سپاه پاسداران/ تاثیر منفی بولتون و پومپئو در سیاست خارجی آمریکا

نشریه امریکن کانزرویتیو در یادداشتی در مورد خطرات حساسیت بیمارگونه دولت آمریکا نسبت به ایران هشدار داده و نوشته است که اقدام احتمالی واشنگتن در تروریستی خواندن سپاه پاسداران یک اشتباه بزرگ است.
کد خبر: ۳۴۰۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲ - 07April 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از میزان، در پی انتشار خبر نشریه «وال‌استریت ژورنال» مبنی بر آمادگی دولت آمریکا برای معرفی سپاه پاسداران به عنوان «سازمان تروریستی خارجی» تحلیل‌های متعددی از زوایای مختلف منتشر شده است.

نشریه آمریکایی «امریکن کانزرویتیو» یادداشتی به قلم «دنیل لاریسون» تحلیلگر و ستون نویس سیاست خارجی آمریکا در مورد خطرات حساسیت وسواس گونه واشنگتن نسبت به تهران منتشر کرد.

این یادداشت ضمن وحشتناک خواندن ایده آمریکا برای معرفی سپاه پاسداران به عنوان آنچه گروه تروریستی خارجی خوانده می‎شود، آن را عاملی در چند دستگی مقامات آمریکایی دانسته است.

در این یادداشت آمده است: این اقدام ایده بدی است که بیش از یک دهه در آمریکا مطرح بوده و دولت‌های پیشین به درستی از دست یازیدن به آن اجتناب کردند، چرا که این اقدام حرکتی بسیار خطرناک است که دستاورد اندکی خواهد داشت.

لاریسون علت مخالفت وزارت دفاع آمریکا با این اقدام در گذشته را درک درست پنتاگون از این موضوع می‌داند که چنین اقدامی می‌تواند نیرو‌های آمریکایی را در معرض مجازات قرار دهد. زیرا این امکان وجود دارد که سایر کشور‌ها برای تروریست خارجی خواندن سربازان ما ترغیب شوند.

نویسنده در پایان از افزایش مخاطرات برای نیرو‌های آمریکایی حاضر در سوریه، افغانستان و عراق به عنوان پیامد آن یاد می‌کند. تاثیر منفی بولتون و پومپئو در سیاست خارجی آمریکا سبب بدتر شدن وضعیت می‌شود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار