سناتور جمهوری‌خواه حمله به رژیم صهیونیستی را حمله به آمریکا خواند

سناتور جمهوری‌خواه ایالت «کارولینای جنوبی» توافقنامه‌ای را در پشتیبانی از صهیونیست‌ها پیشنهاد داده تا به جهان القا کند که حمله به اسرائیل در حقیقت حمله به آمریکا است.
کد خبر: ۳۴۰۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶ - 07April 2019

سناتور جمهوری‌خواه حمله به رژیم صهیونیستی را حمله به آمریکا خواندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه ایالت «کارولینای جنوبی» در حمایت از رژیم صهیونیستی، توافقنامه‌ای را پیشنهاد داده است که طبق آن به جهان القا شود که حمله به این رژیم در حقیقت حمله به آمریکا تلقی می‌شود.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در این خصوص گزارش کرد، این سناتور کارولینای جنوبی خواستار ورود آمریکا به یک توافق دفاعی دوجانبه با اسرائیل شده است تا طبق آن به جهان گفته شود که «حمله به اسرائیل، حمله به آمریکا تلقی می‌شود».

طبق این گزارش، اظهارات این سناتور جمهوری‌خواه در نشست سالانه روز گذشته (شنبه 17 فروردین ماه) «ائتلاف یهودیان جمهوری‌خواه» در «لاس وگاس» مطرح شد.

وی در این نشست تأکید کرد که زمان آن رسیده که آمریکا به جهان اهمیت روابط خود با رژیم صهیونیستی را اعلام کند.

گراهام اینگونه ادامه داد که آمریکا باید به دشمنان رژیم صهیونیستی بگوید که اگر به دنبال «نابودی تنها کشور یهودی باشند، باید از طریق ما به آن‌ها برسند».

سناتور ایالت کارولینای جنوبی همچنین خبر داد که سنا که تحت کنترل جمهوری‌خواهان است، ظرف یک ماه یا بیشتر رسماً حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رأی می‌گذارد.

رئیس‌جمهور آمریکا نیز در این مراسم جزئیات تصمیم خود برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس و به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را فاش کرد.

وی گفت: «برخلاف دیگر رؤسای جمهور، من به وعده‌های خود متعهد هستم» و انتقال سفارت را نمونه‌ای از یک «اقدام تاریخی که چندین دهه انتظار آن می‌رفت» خواند.

مقامات آمریکایی به خصوص جمهوری‌خواهان بار‌ها بر حمایت خود از رژیم صهیونیستی تأکید کردند و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نیز درباره حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان گفت: «همان‌طور که می‌دانید اسرائیلی‌ها 52 سال است که دنبال تأیید برای این قضیه بودند. می‌خواستند که آمریکا حاکمیت آن‌ها بر بلندی‌های جولان را به رسمیت بشناسد. 32 همایش و نشست در طول دهه‌های گذشته برگزار کرده بودند.»

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار