در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

قابلیت ناو اطلاعاتی «شیراز» در مقابله با جنگ‌ الکترومغناطیس

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع قابلیت‌های ناو اطلاعاتی شیراز در مقابله با امواج الکترومغناطیس و شناسایی انواع شناورها را تشریح کرد.
کد خبر: ۳۴۰۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۰ - 08April 2019

قابلیت ناو اطلاعاتی شیراز در مقابله با جنگ‌ الکترومغناطیسامیر دریادار «امیر رستگاری» رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با اشاره به مراحل ساخت ناو اطلاعاتی شیراز اظهار داشت: ناو اطلاعاتی شیراز هم‌اکنون توسط کارخانجات نیروی دریایی ارتش در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه در دنیا نیروهای دریایی به ناوگان اطلاعاتی مجهز هستند، افزود: برای شناسایی پارامترهای اطلاعاتی شناورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در حوزه اجرای فعالیت‌های عملیاتی به بهره گیری از ناوگان اطلاعاتی نیاز است، که ما نیز در این راستا تاکنون گام‌های مناسبی برداشته‌ایم.

دریادار رستگاری افزود: این نوع شناورها به طور مشخص باید بتوانند پارامترهای مخابراتی، راداری، انتشاری، نویز شکل و ابعاد انواع شناورها را احصا کنند تا در مواقع ضروری اطلاعات به دست آمده را در اختیار نیروهای عملیاتی قرار دهند.

وی تصریح کرد: امروز نبرد در عرصه دریا در مرحله نخست نوعی جنگ الکترومغناطیسی محسوب می‌شود و نیرویی که بتواند امواج الکترومغناطیسی را به خوبی بکار گیرد و به طور همزمان از بکارگیری این امواج توسط شناورهای دشمن جلوگیری کند، در واقع پیروز میدان نبرد است، که البته این قابلیت در ناو اطلاعاتی شیراز وجود دارد.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع گفت: ناو اطلاعاتی شیراز از قابلیت‌های لازم در حوزه شناسایی رادار، مخابرات، سونار و مدیریت انواع انتشارها در جنگ الکترومغناطیس برخوردار است و همچنین از قابلیت هایی چون دانستن باند فرکانسی، شناخت انواع پارامترهای امواج راداری و رادیویی، دانستن سامانه‌های مخابراتی دشمن که در حوزه جنگ اطلاعاتی امر مهمی محسوب می شود، برخوردار است.

وی با بیان اینکه از تکنولوژی روز دنیا در ساخت ناو اطلاعاتی شیراز استفاده شده است، عنوان کرد: در این ناو اطلاعاتی از سنسورها و حسگرهای داخلی استفاده شده است و همچنین به طور کلی تمامی تکنولوژی‌های آن در حوزه جنگ الکترومغناطیسی و انواع حسگرها توسط سازمان صنایع الکترونیک ایران، مراکز تحقیقاتی وابسته به این سازمان و شرکت‌های دانش‌بنیان طراحی و ساخته شده است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها