فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی خبر داد؛

افرایش 140 درصدی رضایت مردم از نیروی انتظامی خراسان شمالی در نوروز 98

فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی گفت: میزان رضایتمندی مردم از نیروی انتظامی استان خراسان شمالی در طرح نوروزی امسال 140 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۳۴۰۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۸ - 07April 2019

افرایش 140 درصدی رضایت مردم از نیروی انتظامی خراسان شمالی طی نوروز 98به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، سردار «علیرضا مظاهری» فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی امروز در اولین نشست خبری امسال با محوریت اقدامات طرح نوروزی 98 اظهار داشت: حدود سه هزار نیروی انتظامی در طول ایام طرح نووزی فعالیت داشتند و بیش از 400 دستگاه وسیله نقلیه موتوری و خودرویی ارائه خدمات می کردند.

وی اضافه کرد: در روز 13 فروردین ماه روز طبیعت خوشبختانه اتفاق خاصی رخ نداد و همچنین در برنامه کشتی با چوخه سطح استان نیز امنیت لازم برقرار شد.

مظاهری با اشاره به سیل اخیر استان گفت: نیروی انتظامی اولین واحدی است که در حادثه ها حضور پیدا می‌کند و در کمک به مردم همیشه آماده است؛ در این حادثه تامین امنیت مناطقی که چادر برپا شده به عهده نیروی انتظامی است.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی ادامه داد: نیروی انتظامی خراسان شمالی، موکب اربعینی به نام شهدای ناجا از 20 اسفندماه به منظور کمک‌رسانی به سیل زدگان در استان خوزستان برپا خواهد کرد.

وی در خصوص عملکرد نوروز 98 نیروی انتظامی یادآور شد: از 28 اسفندماه 97 تا 16 فروردین ماه تعداد تماس‌های عملیاتی با مرکز 110 به میزان 27 درصد افزایش یافت همچنین تعداد تماس‌های غیرعملیاتی و مزاحمت‌ها نیز 87 درصد کاهش یافت.

مظاهری از تشکیل 3 هزار و 452 فقره پرونده در ایام نوروز 98 خبر داد و تصریح کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد رشد داشته و خوشبختانه در استان طی ایام نوروز قتلی رخ نداد.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی اعلام کرد: از 28 اسفندماه 97 تا 16 فروردین ماه امسال 27 درصد کاهش نزاع و درگیری را در سطح استان نسبت به مدت مشابه شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه سرقت ها رو به افزایش است گفت: بیشترین درصد سرقت‌ها در ایام نوروز، سرقت از منازل بود و همچنین بیشترین سرقت‌ها، سرقت خرد است و علت اصلی این افزایش سرقت، شرایط اقتصادی است.

مظاهری بیان داشت: دستگیری سارقان از 28 اسفندماه تا 16 فرودین ماه به میزان 82 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت و نرخ کشف سرقت استان نیز 60 درصد رشد به همراه داشت همچنین در زمینه کشف مواد مخدر 62 درصد و جمع آوری معتادان نیز 830 درصد رشد داشتیم.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی در خصوص دستگیر شدگان سرقت‌ها گفت: تعداد دستگیرشدگان نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش یافت که 93 درصد دستگیر شدگان مرد و 7 درصد خانم بودند همچنین گروه سنی دستگیر شدگان 25 تا 39 ساله بود و بیش از 99 درصد آنها زیردیپلم و بی‌سواد بودند.

وی در خصوص تلفات جاده‌ای ایام نوروز 98 تصریح کرد: در حوزه درون شهری فوتی نداشتیم که نسبت به سال گذشته 200 درصد کاهش داشتیم همچنین جرحی درون شهری نیز 36 درصد کاهش داشتیم.

مظاهری ادامه داد: از 28 اسفندماه تا 16 فروردین ماه در حوزه برون شهری تعداد فوتی ها 62 درصد و جرحی نیز 28 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

این مسئول 70 درصد تصادفات را مربوط به سه تخلف عدم توجه به جلو، انحراف و تجاوز به چپ از خط وسط جاده و سرعت غیر مجاز و تخطی از سرعت مطمئنه عنوان کرد.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی در پایان میزان رضایتمندی مردم از نیروی انتظامی استان خراسان شمالی در طرح نوروزی 98 را 140 درصد افزایش نسبت به سال گذشته اعلام کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار