امام جمعه یزد:

ادارات با تشکیل اتاق فکر مشکلات کشور را مرتفع سازند

آیت‌الله ناصری گفت: تمام دستگاه‌ها باید برای رفع مشکلات اقتصادی اتاق فکر تشکیل دهند و از حضور نخبگان و افراد خوش‌فکر به درستی استفاده کنند.
کد خبر: ۳۴۰۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰ - 07April 2019

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از یزد، محمدرضا ناصری در جمع مدیران استان یزد با تاکید بر لزوم جدیت در زمینه رسیدگی به مسائل اقتصادی اظهار داشت: امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید نامگذاری شده و مدیران باید آفت‌های تولید داخلی را شناسایی کنند.

وی افزود: باید برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد که هر تشکل و نهاد دولتی و غیر دولتی در هر بخشی برای خود یک اتاق فکر داشته باشد و با استفاده از نظریات افراد با تجربه و کاردان و خوش فکر، زمینه رفع مشکلات و تحقق پیشرفت خود را فراهم کند.

امام جمعه یزد عنوان کرد: الان یکی از مشکلات که در حوزه برخی صنایع وجود دارد این است که افرادی با تکیه بر وام و تسهیلات اقدام به راه‌اندازی کارخانه کرده و تمام تجهیزات و مواد اولیه خود را هم از خارج کشور وارد می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: این چه کاری است که ما همیشه خودمان را وابسته به دیگران بدانیم، شاید برای ابتدای کار مجبور باشیم بخشی از نیازمان را وارد کنیم ولی این نباید همیشگی باشد، باید سعی کنیم ماشین آلات، مواد اولیه و تجهیزاتی که نیاز داریم را کم کم خودمان تولید کنیم و به این وسیله جلوی وابستگی را بگیریم.

ناصری تاکید کرد: اگر بخواهیم کشوری مستقل داشته باشیم باید بتوانیم از توانایی‌های خود به درستی استفاده کنیم و خود را بهتر بشناسیم و از توانایی‌های خود در مواقع لزوم به درستی استفاده کنیم.

امام جمعه یزد تصریح کرد: همه دستگاه‌ها اعم از دولتی و غیردولتی باید در این زمینه مسئولیت خود را به درستی انجام دهند و برای تحقق برنامه‌های خود از اتاق فکری قوی بهره‌مند باشند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مسائلی که حتما در واحدهای تولیدی باید به آن توجه شود این است که ما نباید منتظر دولت باشیم که دولت به ما وام و تسهیلات بدهد، بهترین کار این است که اگر نداریم و نمی‌توانیم به تنهایی کاری را شروع کنیم، با افرادی شریک شویم و به کمک آنها کار را شروع کرده و به پیش ببریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار