بی‌وجدانی در بیانیه گروه هفت

در حالی که ایران درگیر سیلی گسترده در اکثر استان‌های کشور است، کشور‌های عضو گروه هفت در بیانیه خود به جای همدردی و کمک به سیل‌زدگان خواسته‌هایی را مطرح می‌کنند که نشان از فرصت‌طلبی آن‌ها در چنین شرایطی است.
کد خبر: ۳۴۰۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳ - 08April 2019

بی‌وجدانی در بیانیه گروه هفتبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از سیاست روز، با وجودی که ایران همچنان پایبند به توافق هسته‌ای است و همه تعهدات خود را اجرا کرده و در مقابل اروپا و آمریکا ناقضان اصلی برجام هستند، گروه هفت با زیاده خواهی‌های خود قصد دارد تا با تحمیل آن خواسته‌ها، ایران را در شرایط ضعف امنیتی قرار دهد.

تحریم‌های اقتصادی که قرار بود با برجام برچیده شود، ماندگار شد و در بسیاری از موارد نیز افزایش یافت و حتی کمک‌های انساندوستانه برای کمک به سیل زدگان به خاطر تحریم‌های اقتصادی آمریکا اجازه ورود به ایران را ندارد.

حساب‌های جمعیت هلال احمر ایران به خاطر تحریم‌ها بسته شده و امکان کمک مالی نیز از بین رفته است، حتی کمک‌های غیر نقدی برخی کشور‌ها با مشکل روبرو است به گونه‌ای که با تهدید آمریکا همراه شده است.

کشور‌های عضو گروه هفت حتی در بیانیه خود از ابراز همدردی با ایران و سیل زدگان امتناع کرده‌اند، چنین رفتاری نشان از بی‌وجدانی آن‌ها در شرایط سیل گسترده‌ای است که ایران را دچار خود کرده است.

اما گروه هفت در بیانیه پایانی نشست خود هر آنچه که به توانایی و قدرت یک کشور بستگی دارد، از ایران خواسته همه آن‌ها را کنار بگذارد.

کشور‌های عضو گروه هفت از ایران خواسته‌اند تا توانمندی موشکی خود را برچیند، به نفوذ و تأثیر خود در منطقه غرب آسیا پایان دهد، به نقش بی‌ثبات کننده خود در منطقه پایان دهد! حمایت‌های خود را از گروه‌های تروریستی! قطع کند، حقوق بشر! را رعایت کند و به آزادی‌های اساسی احترام بگذارد.

کشور‌های عضو گروه هفت در این بیانیه بر موضع خود در جلوگیری از راه‌های دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای و اطمینان حاصل کردن از این که ایران به تعهدات بین‌المللی خود از جمله ان‌پی‌تی و حراست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ویژه پروتکل الحاقی پایبند باشد، تأکید کردند.

امنیت داخلی و پیرامونی هر کشوری بر دیگر مسائل تأثیر مستقیم دارد، حال آن که ایران در منطقه‌ای قرار دارد که کانون بحران‌های بزرگی است و این بحران‌ها نیز از سوی کشور‌های فرا منطقه‌ای ایجاد می‌شود.

اگر جمهوری اسلامی ایران تن به خواسته‌های زیاده خواهانه گروه هفت بدهد، پذیرفتن چنین درخواست‌هایی تأثیر منفی بر اقتصاد کشور خواهد گذاشت. برنامه ریزی‌های اقتصادی نیازمند امنیت و آرامش داخلی است که با وجود نیرو‌های مسلح مقتدر و قدرتمند ایجاد می‌شود. هم اکنون نقش اصلی در کمک رسانی به سیل زدگان را نیرو‌های مسلح ایفا می‌کنند.

اگر نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران به هر شکلی تضعیف شوند، قطعاً همین کشور‌های عضو گروه ۷هفت گزینه نظامی را برای نابودی جمهوری اسلامی ایران به کار خواهند گرفت.

اعضای گروه هفت در حالی ایران را متهم به بی‌ثبات کردن منطقه و خطرآفرین بودن اقدامات آن می‌کنند که جمهوری اسلامی در طول ۴۰ سال عمر انقلاب خود تاکنون به هیچ کشوری در منطقه تعرض، تجاوز و تعدی نکرده است بلکه از سوی دیگر کشور‌ها با تهدید و جنگ روبرو بوده است.

جنگ تحمیلی که هشت سال به درازا کشید، از سوی رژیم صدام در عراق علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و اکثر کشور‌های عربی منطقه به ویژه سعودی از آن حمایت کردند.

هشت سال تجربه دوران دفاع مقدس، به جمهوری اسلامی ایران آموخت که برای دفاع و دفع تجاوز، باید توانمندی نظامی نیرو‌های مسلح خود را افزایش دهد در غیر این صورت باید در انتظار جنگی دیگر می‌بود.

اما اقتدار و توانمندی‌های بزرگ نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران بوده که تاکنون سایه جنگ را از سر کشور برچیده و باعث شده تا دشمن جرأت حمله به خود ندهد.

موشک‌های دوربرد و میانبرد نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران یکی از ابزار‌های تسلیحاتی برای بازدارندگی است و هیچگاه ایران این عامل بازدارنده را از دست نخواهد داد بلکه به ارتقاء این توانمندی ادامه خواهد داد.

همه خواسته‌های اعضای گروه هفت در حالی از ایران مطرح می‌شود که حتی کوچکترین پیشنهاد و امتیازی ارائه نشده است. آن‌ها طلبکارانه و با تهدید، از ایران می‌خواهند که شروط بیانیه گروه را بپذیرد. جمهوری اسلامی ایران بر سر موضوع هسته‌ای با گروه ۱+۵ مذاکره کرد، اما نتیجه آن چیزی جز بی‌حاصلی برای ایران نبود. برجام اکنون یک خسارت محض برای جمهوری اسلامی ایران است.

ایران در حال اجرای تعهدات خود بر اساس برجام است، اما آمریکا و اروپا نه تنها تعهدات خود را اجرا نکردند، بلکه تحریم‌های اقتصادی جدیدی علیه ایران وضع کردند که بر خلاف توافق هسته‌ای است.

بر اساس آنچه که آژانس بین المللی انرژی اتمی از زمان آغاز اجرای برجام تاکنون گزارش داده است، ایران به تعهدات خود پایبند بوده و آن‌ها را به طور کامل اجرا می‌کند.

فعالیت‌های هسته‌ای ایران بر اساس توافق اکنون در حالت تعلیق و تعطیل است، سانتریفیوژ‌ها برچیده شده و اورانیوم غنی شده در داخل به فروش رفته است، آب سنگین اراک نیز تعطیل گشته و هیچ فعالیتی در آن دیده نمی‌شود.

جمهوری اسلامی ایران هیچگاه در پی تولید سلاح هسته‌ای نبوده است، با این وجود آمریکا و غرب با بهانه تراشی ایران را یک خطر هسته‌ای معرفی می‌کنند و اکنون بر اساس آنچه که از سوی ایران تعهد داده شده، توان ساخت سلاح هسته‌ای در ایران وجود ندارد، با این حال کشور‌های عضو گروه هفت همچنان ایران را خطر هسته‌ای می‌دانند و خواهان شدت بازرسی‌های آژانس بر مراکز هسته‌ای ایران هستند.

اعضای گروه هفت جملگی از فناوری هسته‌ای بهره می‌برند و اکثر آن‌ها دارای سلاح هسته‌ای هستند. انگلیس، فرانسه، آمریکا دارای موشک‌های اتمی هستند که برای امنیت و صلح جهانی خطرناک است.

بیانیه گروه هفت در حالی با محتوای ضد ایرانی منتشر شده که آمریکا نیز در یک برنامه ریزی قصد دارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد.

جمهوری اسلامی ایران در بحران غرب آسیا که از سوریه آغاز شد و به عراق رسید، یک نقش مثبت تأثیر گذار داشت.

ایران توانست یک خطر بسیار جدی را در منطقه غرب آسیا خنثی کند و از سرعت گسترش آن به دیگر کشور‌های اسلامی بکاهد.

اگر گروه‌های تکفیری در سوریه و عراق پیروز شده بودند، علاوه بر این که به یک خطر جدی برای جمهوری اسلامی ایران تبدیل می‌شدند، بسیاری از کشور‌های اسلامی نیز در معرض سرایت تفکر تکفیری وهابی قرار می‌گرفتند. حتی اروپا در معرض تهدید جدی داعش قرار داشت.

اکنون نیز کشور‌هایی همچون پاکستان، افغانستان و برخی کشور‌های آسیای میانه و قفقاز در خطر هستند.

ایران توانست از گسترش یک جنگ بزرگ و خانمانسوز در منطقه جلوگیری کند.

عربستان سعودی که یکی از کشور‌های حامی تروریست‌های تکفیری وهابی است، پس از شکست در پروژه داعش، یمن را هدف قرار داد و اکنون چهار سال است که مردم مظلوم این کشور حملات جنایتکارانه سعودی‌ها را تحمل میکنند.

جرم اکثریت مردم یمن این است که دوستدار جمهوری اسلامی ایران هستند و همین کافی است تا ائتلاف سعودی در جایگاه جنایتکار جنگی باشد، اما سازمان ملل و مدعیان حقوق بشر هیچ واکنشی نشان ندهند! آیا با وجود وضعیت و شرایطی که در منطقه دیده می‌شود، می‌توان تن به خواسته‌هایی داد که زمینه را برای نابودی ایران فراهم می‌کند؟!

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار