مدیرکل حوزه هنری چهارمحال و بختیاری:

تبیین اندیشه‌های شهید «آوینی» اقدامی موثر در نهادینه‌کردن گفتمان هنر انقلاب است

حجت الله شیروانی گفت: افکار و اندیشه‌های شهید آوینی نشات گرفته از شعار‌های اصیل و باور‌های عمیق انقلاب اسلامی است و عمل به این اندیشه‌ها می‌تواند به تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری کمک کند.
کد خبر: ۳۴۰۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸ - 08April 2019

اندیشه های شهید آوینی نشات گرفته از شعارهای اصیل و باورهای عمیق انقلاب اسلامی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، «حجت‌الله شیروانی» مدیرکل حوزه هنری چهارمحال و بختیاری، صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری هفته «هنر انقلاب اسلامی»، با تاکید بر نهادینه کردن گفتمان فرهنگی در جامعه، اظهار داشت: فرهنگ از مهمترین حوزه‌هایی است که می‌تواند سایر بخش‌های جامعه را تحت تاثیر خود قرار دهد، از این رو بهره گیری از نقش و تاثیر هنر از جایگاه مهمی برخوردار است.

وی، بررسی و تبیین افکار و اندیشه‌های شهید آوینی را اقدام موثری در نهادینه کردن گفتمان هنر انقلاب اسلامی دانست و افزود: افکار و اندیشه‌های شهید آوینی نشات گرفته از شعار‌های اصیل و باور‌های عمیق انقلاب اسلامی است و عمل به این اندیشه‌ها می‌تواند به تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری کمک کند.

شیروانی گفت: هفته هنر انقلاب، به مناسبت سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی از ۲۰ فروردین‌ماه ۹۸ آغاز و تا تاریخ ۲۷ فروردین‌ماه با شعار «هنر متعهد به حقیقت» ادامه خواهد داشت.

وی از اجرای برنامه‌های خاصی در ۲۰ فروردین‌ماه به مناسبت سالروز شهادت شهید اهل اقلم «سیدمرتضی آوینی» خبر داد و گفت: رونمایی از محصولات هنری تولیدشده توسط هنرمندان استان در سال گذشته، از برنامه‌های شاخص هفته هنر انقلاب اسلامی خواهد بود.

مدیرکل حوزه هنری چهارمحال و بختیاری افزود: آلبوم موسیقی سنتی، ۲ فیلم کوتاهد مستند با عنوان‌های «کاپیتان ۲۲» و «دیلگ»، کتاب مجموعه غرل، ۲ محصول تئاتر صحنه‌ای با عنوان‌های «خواب‌های رنگی» و «نمایش کودک و نوجوان صحنه‌ای» را از جمله مواردی برشمرد که رونمایی خواهند شد.

رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: در هفته هنر انقلاب اسلامی از هرمندان استان که در عرصه فیلم‌سازی در سال گذشته فعالیت مطلوبی داشته‌اند در تهران تجلیل خواهند شد که «علی توکلی زانیانی» یکی از هنرمندانی است که با کسب رتبه‌های برتر در جشنواره‌های مختلف، برای چهارمحال و بختیاری افتخارآفرینی کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار