دولت آلمان خواستار توقف فوری حمله به طرابلس شد

دولت آلمان از «خلیفه حفتر» فرمانده گروه موسوم به «ارتش ملی لیبی» خواست تا هر چه سریعتر حملات عناصر تحت کنترل خود به طرابلس پایتخت لیبی را متوقف کند.
کد خبر: ۳۴۰۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۶ - 08April 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، آلمان همانند برخی کشور‌های اروپایی مثل فرانسه مخالفت خود را با حمله به پایتخت لیبی اعلام کرد.

به گزارش الجزیره، دولت آلمان روز دوشنبه از «خلیفه حفتر» فرمانده گروه موسوم به «ارتش ملی لیبی» خواست تا فورا دست از حمله به طرابلس بردارد.

دولت آلمان تاکید کرد که «نیرو‌های خلیفه حفتر باید هر چه سریعتر حملات خود به طرابلس را متوقف کنند».

نیرو‌های خلیفه حفتر امروز دوشنبه به پیشروی خود به سمت طرابلس ادامه دادند و در نتیجه این پیشروی، درگیری‌های شدید میان عناصر حفتر و شبه‌نظامیان وابسته به حکومت ائتلاف ملی لیبی در طرابلس به وجود آمد.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد که برای گفتگوی مستقیم با خلیفه حفتر و منصرف کردن او از حمله به طرابلس به شرق لیبی سفر کرده بود، روز جمعه (۵ آوریل) پس از ناکامی در توییتر نوشت، در حالی که بسیار نگران به راه افتادن یک نبرد خونین است با «تاثر فراوان» در حال ترک لیبی است.

درگیری بین نیرو‌های لیبیایی در اطراف طرابلس که از پنجشنبه پانزدهم فروردین آغاز شده (چهارم آوریل) همچنان ادامه دارد. خبرگزاری فرانسه امروز دوشنبه گزارش داد که طی این مدت،۳۲ نفر از نیرو‌های دولت وفاق ملی کشته شده‌اند.

روز پنجشنبه گذشته نیرو‌های مسلح پارلمان طبرق به فرماندهی «خلیفه حفتر» عملیاتی برای اشغال طرابلس (مقر دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج) در غرب لیبی آغاز کردند و در مقابل، طرابلس نیز عملیاتی نظامی در پاسخ به آن آغاز کرده است. دو طرف در مناطق جنوبی نزدیک به شهر طرابلس درگیر هستند.

لیبی از زمان سقوط معمر قذافی، دیکتاتور این کشور در سال ۲۰۱۱ هنوز صحنه درگیری‌های داخلی است و روی ثبات به خود ندیده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار