یادداشت/ امیر صباحی‌فرد

اوج ولایت‌پذیری در رفتار و گفتار شهید صیاد ملموس بود

جملات ماندگار شهید صیاد شیرازی نشان از ولایت پذیری نه‌تنها خودش بلکه تمامی فرماندهان شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران دارد که بر تارک دفاع مقدس خوش می‌درخشد.
کد خبر: ۳۴۰۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰ - 10April 2019

ولایت‌پذیری، پایه و رکن نجات یک ملتبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «علیرضا صباحی‌فرد» فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) با توجه به فرارسیدن بیستمین سالگرد شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی در یادداشتی اختصاصی که در اختیار خبرگزاری دفاع مقدس قرار داد، به بررسی ابعاد شخصیتی این شهید بزرگوار به ویژه در بُعد ولایتمداری و ولایت‌پذیری پرداخت.

متن این یادداشت به شرح ذیل است:

شوریدگی و سرمستی از آن باده حق یافته بود که به شکرانه لبیک «قالوا بلی» و اخلاص در بندگی در کام وجودش چکانده بودند. عشق حضرت حق و رسیدن به قله قاف وجود بی‌نهایت، او را عاشق و بی‌نهایت ساخته بود؛ عاشقی که در رسیدن به سرمنزل مقصود سر از پا نمی‌شناخت. با انقلاب اسلامی سال ۵۷ روحی تازه بر کالبدش دمیده شد. در ارتش انقلابی رهیده از حصار‌های طاغوت شاهنشاهی، گل از گل وجودش شکوفا و سراسر خروش و جنبش شد.

دوست داشت ایمان درونی‌اش را به عمل مجسم سازد. اعتقادات مستحکمش را به اعمال صالح و احساسات پاک و نابش را به خدمت به میهن و هم‌وطنشان مبدل کند؛ ولکین بی‌تردید قطع این مرحله بی‌همرهی خضر زمان و پیر جماران ممکن نبود. او به دنبال مرادی می‌گشت که مریدش شود و رهبری که در کشاکش بحران‌های انقلاب و جنگ تحمیلی راهبرش باشد؛ با پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ مهر یزدان، دست آرزومندش را به دست قدسی حضرت امام خمینی (ره) سپرد و ایشان نیز راهبری نیکو برای صیاد شد. هر مسئولیتی که در هشت سال دفاع مقدس از سوی حضرت امام (ره) به وی محول شد، آن را رحمتی از جانب حضرت حق دانست و اگر هم مسئولیتی از وی گرفته شد در آن هم حکمتی از جنس خیر و صلاح دید.

به واقع او مقام ولایت فقیه و فرماندهی معظم کل قوا را، مقام دل سپردن به منجی نجات برای دل کندن از تعلقات نفسانی و لذایذ خفیف دنیوی می‌دانست که بی‌شک یک ملت هنگامی خواهند توانست بند خواری و وابستگی به استکبار جهانی را به نیکوترین صورت برکنند که بر حبل‌المتین ولایت مولا و رهبر زمانشان، چنگ زنند و پراکنده نگردند. آنچنان که حضرت امام راحل (رضوان الله تعالی علیه) فرمودند: «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد.»

بی‌تردید شهید صیاد با تمام وجود فهمیده بود که اگر کسی از حریم ولایت و فرماندهی معظم کل قوا خارج شود، قدم در بیراهه ظلمات و آغاز انحراف گذاشته است. از پند‌ها و نصایحی که به همرزمان و فرزندانش در تبعیت محض از ولایت فقیه گفته است اوج ولایت پذیری آن شهید همام را می‌شود فهمید. جملات ماندگار او نشان از ولایت پذیری نه‌تنها خودش بلکه تمامی فرماندهان شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران دارد که بر تارک دفاع مقدس سلحشوران این مرز و بوم خوش می‌درخشد. فرازهایی، چون «مواظب باشیم که خط ولایت را گم نکنیم.» «معیار ما در تمامی گزینش‌ها و انتخاب‌ها اشاره و اراده ولایت است و تبعیت از ولایت فقیه باید در همه جا و در همه حال در وجود ما جاری و ساری باشد.»، «حرف رهبر را باید گوش کرد و به آن عمل نمود حال دیگران و دشمنان هرچه می‌خواهند بگویند.»، «رضایت خداوند و ولی امر مسلمین از ما، پایه و رکن نجات از تنگناهاست.» «رضایت رهبری، رضایت امام عصر (عجل الله تعالی فرجه شریف) از من است»؛ که این همه نشان اوج ارادت و دل‌سپردگی به مقام شامخ ولایت از سوی شهید والامقام سپهبد صیاد شیرازی دارد. اکنون نیز ما با تأسی به این شهید شاخص ارتش جمهوری اسلامی ایران، پیروی محض از ولایت فقیه و اجرای منویات مقام معظم فرمانده کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) را در رأس تمامی وظایف محوله خود قرار می‌دهیم و برای طول عمر با برکتشان از دل و جان دعا می‌کنیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار