یادداشت/ سعید صادقلو

به وجود سپاه در خاک کشورمان افتخار می‌کنیم

آمریکایی‌ها را دعوت می‌کنیم تا فیلم‌های موجود از حملات و اقدامات تاسف بار سعودی و خودشان در کشور‌های منطقه را ببینید و در وجدان خود قضاوت کنند که تروریسم چیست و تروریست کیست! هر چند هم اکنون نیز نیک آگاهند.
کد خبر: ۳۴۰۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰ - 09April 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از فارس، سعید صادقلو عضو پیوسته انجمن مطالعات صلح ایران و کارشناس مسائل ژئوپلیتیک طی یادداشتی نوشت: روز دوشنبه کاخ سفید و دولت ترامپ در اقدامی هیجان زده و ناشی‌گرایانه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست تروریستی قرار داد.

جدا از این که اصولا این اقدام آنان به اندازه پشیزی ارزش و اهمیت ندارد، من این اقدام دولت آمریکا را بسیار ناشی گرایانه و نشات گرفته از عدم شناخت جغرافیای ایران و انقلاب اسلامی می‌دانم. دولت آمریکا با این سیاست اشتباه خود، سپاه را در میان مستضعفین و مظلومان جهان، بیش از پیش محبوب ساخت.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نهادی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان معمار کبیر بیداری اسلامی، امام خمینی (ره) تشکیل شد همواره خاری در چشم نظام سلطه‌ی جهانی بوده است.

موارد ذیل را جهت آگاهی مسئولان بی تدبیر آمریکایی در ادامه ذکر می‌کنم:

1- سپاه پاسداران تنها یک سازمان نظامی نیست. بلکه نهادی است که وظیفه ذاتی آن پاسداری از امت اسلام و انقلاب جهانی اسلام است. حال این منافع اسلامی ممکن است بسته به شرایط مختلف، علمی، نظامی، اقتصادی و ... باشد؛ لذا سپاه یک نهاد همه جانبه است.

2- سپاه پاسداران محدود به مرز‌های جغرافیایی نیست. به این معنی که منحصر دانستن سپاه به کشور ایران از لحاظ فلسفی حقیقت ندارد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، همانطور که از نام رسمی آن پیداست، متعلق به انقلاب اسلامی است، و انقلاب اسلامی، انقلابی جهانی و بی مرز به رهبری، ولی امر مسلمانان جهان است. عملا هر مسلمان بیدار در جهان (ولو در چین، در خود ایالات متحده آمریکا و ...) به نوعی پاسدار اسلام است و از نظر فلسفی، یک سپاهی است.

3- مطالعه سابقه اقدامات سپاه در ایران و منطقه غرب آسیا، نشان از سازندگی مناطق و حمایت از مظلومان دارد. از حضور به عنوان رکن اصلی در سازندگی مناطق درگیر سیل و زلزله گرفته تا اقدامات مربوط به محرومیت زدائی و کارآفرینی در مناطق کمتر توسه یافته همانند استان سیستان و بلوچستان. کدام این‌ها فعالیت نظامی-تروریستی است؟!

4- داشتن تسلیحات ممتاز نظامی در جهان، به عنوان تسلیحاتی که در خدمت دفاع از منافع مسلمانان و مظلومان جهان است و تاکنون سابقه استفاده از آن تسلیحات مربوط به زمان جنگ تحمیلی، رزمایش‌ها و مقابله با گروهک‌های تکفیری بوده است؛ لذا مبنای وجود آن‌ها، دفاع از انقلاب اسلامی است و نه استفاده تهاجم گونه و استعمار طلبانه از آن، به مانند استفاده‌ای که گرگ‌های آمریکایی و سعودی از تسلیحاتشان در سرزمین‌های دیگر می‌کنند.

5- تاکنون در جهان سابقه نداشته است ارگانی مانند سپاه پاسداران که توانایی فوق العاده‌ای در داشتن تسلیحات و امکانات نظامی دارد، اینقدر در جهان موجب صلح و آرامش شده باشد. به نحوی که با امکانات خود همواره موجب ایجاد آرامش چه در ایران و چه در کشور‌های منطقه غرب آسیا شده است؛ که نمونه واضح آن را در از بین رفتن داعش در عراق و سوریه، و بازگشت صلح و ثبات نسبی به آن مناطق می‌توان ذکر کرد؛ لذا اگر قرار باشد به قول خودشان، جایزه صلح جهانی بدهند، در بخش نهاد‌ها هیچ نهادی لایق‌تر از سپاه، و هیچ فردی صلاحیت‌دار‌تر از پاسداران شجاع و جان بر کف آن نخواهد بود. البته ما را نیازی به جوایز آنان نیست؛ لذا با توجه به سوابق گفته شده از سپاه، باید به آمریکاییان و نظام سلطه بگوییم، اگر منظور از سازمان تروریستی بودن این اثرات و خدمات است، ما به تروریستی بودن و وجود چنین نهادی در خاک کشورمان افتخار می‌کنیم!

و شما آمریکایی‌ها را دعوت می‌کنیم تا فیلم‌های موجود از حملات و اقدامات تاسف بار سعودی و خودتان در کشور‌های منطقه را ببینید و در وجدان خود قضاوت نمایید که تروریسم چیست و تروریست کیست... هر چند هم اکنون نیز نیک آگاهید!

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار