تجار:

۴۰ سالگی انقلاب فرصتی برای غربالگری آثار هنری انقلاب است

راضیه تجار، نویسنده، معتقد است که در ۴۰ سالگی انقلاب باید فرصتی برای غربالگری و دوباره دیدن آنچه دیده نشده است بدهیم.
کد خبر: ۳۴۰۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶ - 09April 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، راضیه تجار، نویسنده کتاب «نرگس‌ها»، در گفت‌وگو با فارس درباره مکتب مستقل هنری انقلاب اسلامی اظهار داشت: داشتن مکتب معانی مختلفی دارد. در هر حوزه هنری آثاری خلق می‌شود که مبانی گوناگونی دارند. از نظر من رشد چندانی در جهت بارور شدن هنر انقلابی نداشته‌ایم، اما این‌طور نیست که این زمینه کلا خالی باشد بلکه در بعضی از حوزه‌های هنری مدعی هستیم.

وی با اشاره به شاخصه‌های هنر انقلاب عنوان کرد: آثاری که در زمینه هنر انقلاب خلق می‌شوند باید نگاهی نفسانی، متعالی و آسمانی داشته باشند.

این نویسنده درباره هنرمندان متعهد هنر انقلاب تصریح کرد: به‌نظر من تربیت کسانی که به مقوله هنر انقلاب ارادت دارند و می‌خواهند ادامه راه بدهند یکی از مهم‌ترین کار‌هایی است که باید انجام شود. از کسانی که در گذشته فعالیت می‌کردند یا هنوزم مشغول تولید آثار هنری انقلاب هستند باید حمایت شود تا دچار یأس نشوند. دیده‌بان‌هایی باید باشند تا هنرمندان احساس کنند کسی آن‌ها را می‌بیند و حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: باید برای آثاری که در حوزه انقلاب تولید شده، اما دیده نشده‌اند ارزش قائل شویم و در جشن 40 سالگی انقلاب فرصتی برای غربالگری و دوباره دیدن آنچه دیده نشده است بدهیم.

تجار با اشاره به نقش مقالات در دیده شدن هنر انقلاب توضیح داد: این روز‌ها برای دیده شدن و معرفی هنر انقلاب جای خالی مجلات که رسانه‌های مجازی جایگزین آن‌ها شده‌اند دیده می‌شود؛ زیرا بسیاری از حرف‌ها در سایت‌ها نوشته نمی‌شوند و مخاطب را دیگر جذب نمی‌کنند و این خلأ باید پر شود.

نویسنده کتاب «شعله و شب» درباره مردمی شدن هنر انقلاب گفت: هنرمند نباید برج‌عاج‌نشین باشد بلکه باید در میان مردم باشد و دریافت‌های به‌روزی از جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کند داشته باشد. هنرمندان باید از باقی مردم پیشروتر باشد.

وی افزود: متولیان امور باید راهکار‌هایی ایجاد کنند تا مخاطب را جذب کنند. تبلیغات برای دیده شدن آثار و ایجاد ارتباط بین مردم و هنرمندان بسیار مؤثر است.

تجار درباره ضرورت برگزاری جشنواره‌هایی مانند جشنواره هنر انقلاب توضیح داد: جشنواره هنر انقلاب تاثیر بسیار زیادی در ترویج و شناساندن هنر انقلاب به مردم دارد؛ زمانی که مستمر باشند قطعا انعکاس خوبی هم خواهند داشت. رسانه‌ها به‌خصوص رسانه ملی بخش عمده‌ای از انعکاس خبری جشنواره‌ها را برای خاص و عام به‌عهده دارند.

وی در پایان درباره چهره سال هنر انقلاب گفت: برای انتخاب چهره سال هنر انقلاب کسی باید در نظر گرفته شود که واقعا دغدغه انقلاب را دارد و مشخصه‌هایی که انقلاب را تعریف می‌کنند در آثارش وجود داشته باشد. بر اساس دوست و رفیق‌بازی نباید انتخاب شوند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها