رئیس حوزه هنری استان قزوین:

هفته هنر انقلاب اسلامی بهانه‌ای برای هم افزایی نهاد‌های انقلابی است

«علی هوشمندی» گفت: هفته هنر انقلاب اسلامی بهانه‌ای برای هم افزایی نهاد‌های انقلابی است و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یکی از مجموعه‌هایی است که در بسیاری از موارد برنامه‌های مشترکی با حوزه هنری دارد.
کد خبر: ۳۴۰۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۴ - 10April 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، «علی هوشمندی» رئیس حوزه هنری قزوین با حضور در اداره‌کل حفظ آثار استان دفاع مقدس قزوین ضمن دیدار با امیر سرتیپ دوم ستاد «بهنام پیری» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قزوین، اظهار داشت: این نهاد فرهنگی یکی از موثرترین مجموعه‌های نشر فرهنگ ایثار و شهادت است که خوشبختانه با حضور امیر «بهانم پیری» برنامه‌های این حوزه فعال و پویاتر شده است.

وی با اشاره به تفاهم نامه اخیر حوزه هنری قزوین با اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان عنوان کرد: با توافقاتی که در جلسه امروز صورت گرفت مقرر شد با حضور کارشناسان دو اداره بندهای جدید در راستای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص گام دوم انقلاب افزوده شود.

رئیس هنری استان قزوین عنوان کرد: اداره کل حفظ آثار قزوین یکی از نهادهای فعال فرهنگی استان در نشر ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس محسوب می شود و بسیاری از فعالیت‌های این دو نهاد در ترویج معارف شهدا مشترک است، مانند تولید آثار تصویری، مکتوب، فرهنگی و دیگر مناسبت‌ها به عنوان برنامه های مشترک و هم قدم محسوب می‌شود که با تفاهم‌نامه فوق، خودمان را یک مجموعه می دانیم که امیدواریم سال خوبی را در برگزاری برنامه های فرهنگی استان داشته باشیم.

وی افزود: هفته هنر انقلاب اسلامی بهانه ای برای هم افزایی نهادهای انقلابی است و بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس یکی از مجموعه های است که در بسیاری از موارد برنامه های مشترکی با حوزه هنری دارد.

هوشمندی با اشاره به برنامه‌های شاخص حوزه هنری در هفته هنر انقلاب اسلامی تصریح کرد: از دو عنوان کتاب از تولیدات این مرکز شامل مجموعه شعر «رسم پروانگی» در دیدار با استاندار قزوین و مجموعه شعر «نفس‌های ماندگار» در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان رونمایی می شد.

این مسئول گفت: بیستم تا بیست‌وهفتم فروردین‌ماه نمایشگاه تولیدات تجسمی حوزه هنری قزوین در نگارخانه مهربرپا خواهد شد و با همکاری سازمان بسیج هنرمندان در نگارخانه محصص نیز نمایشگاه آثار خوشنویسی هنرمندان قزوینی را خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: روز بیست‌ویکم، فیلم «23 نفر» با حضور مهدی جعفری (کارگران) و جمعی از اهالی سینما اکران و مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

اداره کل حفظ آثار قزوین یکی از نهادهای فعال فرهنگی استان در نشر ارزشهای انقلاب و دفاع مقدس محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: بیست‌وپنجم فروردین‌ماه «بررسی چهار دهه تحول در ادبیات فارسی در پی زایش ادبیات پایداری» با حضور: دکتر حمید عابدیها و دکتر یزدانی، در تالار حافظ حوزه هنری قزوین برگزار خواهد شد.

این مسئول با اشاره به برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی بیان کرد: نمایش خیابانی «دختر» در سطح استان اجرا می شود همچنین کتاب «بررسی ساختار پیرنگ در چند رمان دفاع مقدس» با حضور: دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) روز بیست‌وهشتم فروردین‌ماه در محل این دانشگاه رونمایی خواهد شد.

رئیس حوزه هنری قزوین با بیان اهمیت تحقق شعار سال خاطرنشان کرد: ورکشاپ طراحی پوستر با دو موضوع؛ «شعار سال» و «حقوق بشر آمریکایی» با حضور هنرمندان روز یکشنبه بیست‌وپنجم فروردین‌ماه در نگارخانه مهر برگزار می شو و طی آن برگزیدگان خواهند شد.

وی عنوان کرد: اختتامیه «40 نمایش40 مسجد» و اختتامیه دومین جایزه داستان سال با معرفی و تقدیر از برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد.

رئیس حوزه هنری قزوین با اشاره به معرفی نامزد ملی هنرمند انقلاب اسلامی بیان کرد: 27 فروردین ماه، اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی(ره) برگزار می شود و طی آن از هنرمندان برگزیده و انقلابی استان نیز تجلیل و تکریم به عمل خواهد آمد.

این مسئول در پایان از اداره‌‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان قزوین به عنوان یکی از اعضای ستادی در گرامیداشت هفته هنر انقلاب به جهت همکاری و تعامل نزدیک در برپایی برنامه های این هفته تقدیر و تشکر نمود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار