یاری در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

اقدام کورکورانه رژیم آمریکا نشان از ضعف در برابر ایران است

«محمد جواد یاری» کارشناس مسائل سیاسی گفت: اقدام کورکورانه دولت آمریکا در قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی نشان از ضعف آن‌ها در برابر ملت ایران است.
کد خبر: ۳۴۰۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶ - 10April 2019

برخی عقب نشینی ها باعث جرات پیدا کردن آمریکایی ها شد«محمد جواد یاری» استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس از استان مرکزی، با اشاره به اقدام دولت آمریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست سازمان های تروریستی اظهار داشت: این اقدام نابخردانه آمریکا نشان از ضعف و زبونی آنان در برابر قدرت نظامی ایران است.

وی گفت: این موضوع از چند جهت قابل بررسی است، یکی از دلایلی که آنها به خود اجازه این کار را دادند، عقب نشینی هایی است که متاسفانه در برخی مواقع داشتیم.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه در بحث برجام آن ها پیمان شکنی کردند و ما بجای اینکه پاسخ مناسب به آنها بدهیم عقب نشینی کردیم، ادامه داد: این مسأله سبب شد آنها محاسبه غلط بکنند و عقب نشینی دولت را فرصتی برای برداشتن گام های بعدی بدانند.

وی اضافه کرد: آنها قبلا نیز سپاه را تحریم کرده بودند و ما اقدام مناسبی در برابر این کار انجام نداده بودیم و این دلیل دیگری برای زیاده خواهی های آنها شد. 

یاری یکی دیگر از علت های این اقدام آمریکا را زخم هایی دانست که آمریکا از سپاه پاسداران خرده است و اضافه کرد: امریکا با بودجه نظامی ۷۰۰ میلیارد دلاری در سال، در قضیه تحولات منطقه به ویژه سوریه طعم شکست را از سپاه چشیده بود.

این کارشناس با بیان اینکه آنها برنامه های گسترده ای را برای منطقه در نظر داشتند، گفت: با روی کار آوردن گروه داعش می خواستند به اهداف شوم خود برسند اما در این راستا نیز شکست خوردند و به وضوح می دانند که علت این شکست حضور سپاه پاسداران در صحنه بوده است.

وی با اشاره به این اقدام شنیع اضافه کرد: بعد از اعلام این موضوع خیلی از نشریات خودشان هم این اقدام را حماقت آمیز می دانند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه ۱۷۵ پایگاه نظامی آمریکا در تیر رس موشک های ما قرار دارد، خاطر نشان کرد: ما نیز با توجه به اقداماتی که آنها در منطقه و نقاط مختلف داشتند آنها را تروریست می دانیم.

وی این اقدام را سبب شکسته شدن ابهت آمریکا دانست و بیان کرد: ارتش آمریکا که خود را شکست ناپذیر می دانست و کسی جرات مقابله با آنها را نداشت با این اقدام خود به دنیا نشان داد که سپاه پاسداران قدرت و توان بالایی دارد و در برابر زیاده خواهی های آنها ایستاده است و این امر راه را برای دیگر کشور ها برای مقابله با خودخواهی های آمریکا باز کرد.

یاری همچنین ادامه داد: این پیامی است برای آن دسته از مسئولان که دل به غرب و به ویژه اروپا بسته اند و باید بدانند که دشمن در هیچ شرایطی قابل اعتماد نیست.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: امید است برخی از مسئولان از خواب خرگوشی بیدار شوند و به دشمن نگاه خوشبینانه نداشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها