یادداشت/ احمد حسینی

روز پاسدار تجلی دفاع مخلصانه و خدمت ایثارگرانه

سوم شعبان، سالروز میلاد با سعادت امام حسین (ع) و فرخنده روز پاسدار، یکی از بزرگترین و پرتناسب‌ترین نامگذاری‌هایی است که به ابتکار امام راحل عظیم الشان صورت گرفت و به حق در تقویم سترگ این انقلاب الهی ماندگار شد.
کد خبر: ۳۴۰۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳ - 09April 2019

روز پاسدار، تجلی دفاع مخلصانه و خدمت ایثارگرانهبه گزارش گروه استان‌های دفاع‌پرس -  احمد حسینی؛ «امام خمینی در هفتم تیرماه ۱۳۵۸ مصادف با سوم شعبان طی پیام نورانی خویش، فرمودند: «به حق باید این روز معظم را روز پاسدار بنامیم. روز ولادت با سعادت بزرگ پاسدار قرآن کریم و اسلام عزیز است، پاسداری که هر چه داشت در راه هدف اهدا کرد و اسلام عزیز را از پرتگاه انحراف رژیم طاغوت بنی امیه نجات داد. اگر فداکاری پاسداران عظیم الشأن اسلام و شهادت جوانمردانه پاسداران و اصحاب فداکار او نبود اسلام در خفقان رژیم بنی امیه و رژیم ظالمانه آن وارونه می‌شد و زحمات نبی اکرم (ص) و اصحاب فداکارش به هدر می‌رفت».

تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی سرشار از ایثار و جانفشانی پاسداران در دفاع از دین و میهن و انقلاب اسلامی است؛ آنان که با روحیه شهادت طلبی، همدلی و ارتقاء توانایی‌های تخصصی و انسجام درونی، از همان آغاز پیروزی انقلاب اسلامی و بخصوص هشت سال دفاع مقدس علاوه بر دفاع از امنیت، در سایر عرصه‌ها از جمله علمی، فرهنگی، سازندگی، محرومیت زدایی و سازماندهی و پشتیبانی نیروی مردمی بسیج در خدمت‌رسانی به مردم گرفتار در همه زمینه‌ها بخصوص بلایای طبیعی زلزله، سیل و... دوشادوش سایر قوای مسلح و سازمان‌های امدادی و خدمت رسان، خالق زیباترین جلوه‌ها شدند این جلوه زیبا و پشتیبانی مردم تداعی بخش صحنه‌های حماسی، شور آفرین و حمایت همه جانبه مردم در دوران دفاع مقدس است. ستاد‌های مردمی امروز جهت کمک به مردم سیل زده یادآور ستاد‌های پشتیبانی جبهه و جنگ آن دوران پر افتخار است و بهره‌مندی از الگوی تجربه شده دوران دفاع مقدس اکسیر حیات بخش برای رفع مشکلات امروز و آینده جامعه اسلامی است.

همچنین چهارم شعبان میلاد با سعادت قمر بنی هاشم به عنوان روز جانباز، پاسداشت مقام کسانی است که در راه مبارزه با کفر و ستم و تجاوز و دفاع از کیان نظام اسلامی با الگو‌گیری از بزرگ جانباز کربلا درس ایستادگی، وفاداری، ولایت‌مداری، مقاومت و چگونه زیستن را در تاریخ ثبت نمودند.

جانبازان، این سفیران نور که وجودشان رنگ عشق و شهادت دارد، غنیمتی بزرگ و از رحمت‌های الهی است. هر شهید جانبازی است که تمام هستی خویش را برای حفظ اسلام و عزت ملت فدا نمود و هر جانباز نیز شهید زنده‌ای است که در حسرت وصال، بسر می‌برد و در اشتیاق پرواز به ملکوت و اتصال به حق می‌سوزد و جانبازی، افتخار بزرگی است که رهبر عزیز انقلاب نیز مدال درخشان آن را با خود دارند.

واژه‌های مقدس پاسدار، جانباز، ارتش و، بسیجی را می‌توان از منظر دیگر به نظاره نشست؛ هرکس در هرمکان و مسئولیت و جایگاهی که قرار دارد، اگر خدمات و وظایفش به پیشرفت و سربلندی نظام مقدس اسلامی و رضایت مردم عزیز به عنوان، ولی نعمتان جامعه و صیانت و حراست از ارزش‌ها منجر شود، او پاسدار و جانباز پر افتخار اسلام است.

این ایام با عظمیت مصادف با سالروز شهادت شهیدان گرانقدری است که نام و یادشان، چون ستاره‌ای درخشان در آسمان پرفروغ میهن اسلامی نور افشانی می‌کند؛ شهید عزیز آوینی، سید شهیدان اهل قلم که همواره هنر متعهد از حنجره پر آوازه‌اش دمیده می‌شد و شهید سر افراز ارتش اسلام صیاد شیرازی همان که الگوی مثال زدنی و از خیل مجاهدان به عنوان عارفی بصیر و مجاهدی نستوه، تجلی اخلاص، صداقت، تلاش، وفاداری و شجاعت و نماد وحدت و همدلی بود.

او بسیجی ارتشی بود که پاسداری از اسلام را به خوبی فراگرفته بود والگوی مناسب، نه تنها برای نیرو‌های مسلح بلکه برای همه جوانانی که قدم در مسیر پیشرفت و سربلندی کشور برمی دارند بوده و خواهد بود.

ایام ماه مبارک شعبان مناسبت‌های فرخنده دیگری همچون ولادت با سعادت حضرت سیدالساجدین امام زین العابدین (ع) که صحیفه سجادیه اش تجلی عرفان و واژه واژه هایش رمز معرفت و خداشناسی است و میلاد حضرت علی اکبر (ع)، روز جوان که فرصت دوباره برای بازخوانی رسالت و مسئولیت جوانان است و البته دل‌ها و چشم‌های منتظرانِ برای شنیدن نوای روحبخش انا بقیة‌الله مولود نیمه شعبان به انتظار نشسته‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها