به مناسبت روز جانباز صورت گرفت؛

دیدار خبرنگاران خبرگزاری دفاع‌مقدس با جانبازان آسایشگاه شهید بهشتی

جمعی از اعضای تحریریه خبرگزاری دفاع مقدس به مناسبت روز جانباز با جانبازان آسایشگاه شهید بهشتی دیدار و گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۳۴۱۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲ - 10April 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، جمعی از خبرنگاران و عکاسان خبرگزاری دفاع‌مقدس به مناسبت سالروز ولادت حضرت ابوالفضل (ع) و به منظور بزرگداشت از خودگذشتگی، دلاوری و اخلاص ایثارگران و زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در جانبازان نخاعی آسایشگاه شهید بهشتی حضور یافتند.

امیر فصیحی مدیر آسایشگاه جانبازان نخاعی شهید بهشتی در این دیدار اظهار داشت: این آسایشگاه قدمت 50 ساله دارد. در گذشته این آسایشگاه به معلولان اختصاص داشت اما پس از پایان جنگ تحمیلی، این ساختمان به جانبازان نخاعی اختصاص یافت. 28 جانباز نخاعی گردنی و کمری در این آسایشگاه به طور مستمر حضور دارند و بنیاد شهید و امور ایثارگران به طور شبانه روزی به آن‌ها خدمات‌رسانی می‌کند. خدمات پزشکی، فیزیوتراپی، مددکاری، مشاوره، ورزشی، تغذیه و ... از جمله خدماتی است که جانبازان داده می‌شود.

دیدار جمعی از خبرنگاران و عکاسان خبرگزاری دفاع‌مقدس با جانبازان آسایشگاه شهید بهشتی

مدیر آسایشگاه جانبازان نخاعی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: ساختمان آسایشگاه شهید بهشتی همچون یک شهرک کوچک است که خدمات مختلف در آن نیاز است. این ساختمان علاوه بر بودجه بنیاد شهید از NGOها و شهرداری نیز خدماتی دریافت می‌کند.

وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران یکی از تخصصی‌ترین مراکزی است که به جانبازان خدمات رسانی می‌کنند. من 29 سال است که در این بنیاد فعالیت دارم و از نزدیک شاهد خدمات‌رسانی‌های بنیاد شهید بوده‌ام که البته نمی‌توان کمبود اعتبار در سال‌های اخیر در بنیاد شهید را نادیده گرفت اما در حد توان خدمات رسانی به جانبازان شده است. گاهی برخی از جانبازان تقاضایی دارند که از حیطه قانون خارج است و ما شرمنده آن‌ها می‌شویم. این امر دلخوری برای جانبازان ایجاد می‌کند.

فصیحی عنوان کرد: هرچنددیدار از جانبازان به ایام خاصی از سال اختصاص یافته، ولی هر روز درب این آسایشگاه به روی مردم باز است و آن‌ها می‌توانند به دیدار جانبازان بیایند. البته در طول سال برخی به طور جمعی نیز به این جا می‌آیند.

دیدار جمعی از خبرنگاران و عکاسان خبرگزاری دفاع‌مقدس با جانبازان آسایشگاه شهید بهشتی

مدیر آسایشگاه جانبازان نخاعی شهید بهشتی با بیان این که برخی از جانبازان دچار افسردگی شده‌اند، گفت: اکثر جانبازان در این جا به طور دائم مستقر هستند، از آنجایی که کمتر وارد جامعه می‌شوند، دچار افسردگی شده‌اند حتی حاضر نیستند که از مشاوره و سالن‌های ورزشی استفاده کنند.

وی با اشاره به حضور همیار در کنار جانبازان، اظهار کرد: همیارها به طور دائم و برخی نیمه وقت به جانبازان خدمات رسانی می‌کنند. جانبازی هم در این آسایشگاه داریم که همسرش به وی رسیدگی می‌کند.

دیدار جمعی از خبرنگاران و عکاسان خبرگزاری دفاع‌مقدس با جانبازان آسایشگاه شهید بهشتی

فصیحی در پایان گفت: ما در این آسایشگاه افراد موفقی هم داریم که در جامعه فعالیت دارند. در میان ایثارگران ما استاد دانشگاه تا پزشک و وکیل داریم.

مشروح این دیدار بزودی منتشر می‌شود.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار