جانشین رئیس دانشگاه جامع امام حسین(ع):

هسته مرکزی داعش سکولارهای بعثی هستند

جانشین رئیس دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: هسته مرکزی و هدایتگری در جریان داعش سکولارهای بعثی هستند و تلاش دارند مجدداً به قدرت باز گردند.
کد خبر: ۳۴۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶ - 19November 2014

هسته مرکزی داعش سکولارهای بعثی هستند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قم، سردار ناصر شعبانی، جانشین دانشگاه جامع امام حسین(ع) سپاه، در نشست علمی پژوهشی از سلسله نشستهای بیداری اسلامی در قم، ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)، تصریح کرد: شاید بتوان گفت؛ احترام به طی طریق 40 شبانه روز سرهای شهدای کربلا تا رسیدن به پیکرهایشان، یکی از دلایلی است که همچنان شیعه بعد از گذشت بیش از هزار سال، 40 شبانه روز برای ابا عبدالله الحسین(ع) و اصحابشان عزاداری میکند.

وی ضمن ارائه گزارشی از نحوه تشکیل و تأسیس گروههای تکفیری در عصر کنونی تصریح کرد: بر اساس فرمایشات امام خمینی(ره)، قرن اخیر قرن غلبه مستضعفین بر مستکبرین است. بیداریهای اخیر در جهان اسلام خود تاییدی بر کلام امام(ره) است.

شعبانی با اشاره به قرائتهای متعدد از اسلام در عصر کنونی خاطرنشان کرد: اسلام تندرو و وهابی، اسلام آمریکایی و اسلام تکفیری از مهمترین قرائتهایی است که در آن مسلمات اولیه احکام اسلامی، رعایت نمیشود.

استاد دانشگاه امام حسین(ع) ارائه چهرهای خونخوار، آدمکش و جاهلی از اسلام به جهانیان را از مهمترین هدف تأسیس اسلام تکفیری توسط استکبار جهانی دانست و ابراز داشت: تشکیل گروههای تندرو شیعی و سنی از مهمترین برنامههای استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی برای ضریه زدن به اصل اسلام است.

وی با اشاره به تشکیلات هدفمند گروههای تکفیری در عصر کنونی اذعان داشت: هسته مرکزی و هدایتگری در جریان داعش سکولارهای بعثی هستند و تلاش دارند تا با راه اندازی رعب و وحشت در کشورهای اسلامی مجدداً به قدرت باز گردند.

سخنران این نشست با بیان این که گروه تکفیری داعش نام دیگر خود را العوده یعنی بازگشت بعثیها به قدرت گذاشتهاند، ابراز داشت: پس از موفقیت برخی از کشورهای اسلامی در تثبیت سیاسی و تبدیل شدن به قدرتهای سیاسی، اقتصادی و نظامی منطقه؛ بعثیهای ترد شده از قدرت، تلاش خود را برای بازپس گیری قدرت و تأثیرگذاری بر رویدادهای منطقه افزایش دادند.

وی حضور جریانهای تکفیری به نامهای متعدد در کشورهای اسلامی را یکی از مهمترین برنامههای جهان استکبار برای ضربه زدن به موج اسلام خواهیهای روز افزون در غرب عنوان کرد و اظهار داشت: جبهه النصره در سوریه، داعش در عراق، القاعده در عربستان، طالبان در افغانستان، بوکوحرام در نیجریه، جند الشیطان و جیش العدل در ایران و شمار دیگری از گروههای تکفیری بزرگ و کوچک در کشورهای اسلامی، توسط استکبار جهانی و آمریکا برای مبارزه با اسلام ناب محمدی(ص) مسلح و حمایت میشوند.

استاد دانشگاه امام حسین(ع) با بیان اینکه داعش در دنیای مدرن احساس غریبهای دارد و همه چیز را نامشروع و حرام میداند، خاطرنشان کرد: گروههای تکفیری به ویژه داعش بر عدم برگزاری انتخابات و تحصیل بانوان تاکید داشته و سر بریدن بی گناهان و انگشتان رای دهندگان را سرلوحه مبارزات خویش قرار داده است.

استاد دانشگاه امام حسین(ع) با تأکید بر این که متأسفانه در عصر کنونی واقعیتهای تلخی در کشورهای اسلامی به نام اسلام و اسلام خواهی روی میدهد، ابراز داشت: فهم نادرست و پیگیری قرائتهای نا صحیح از اسلام که توسط علمای وهابی صورت میگیرد، عامل بسیاری از جنایات وحشتناک منطقه است.

سردار شعبانی در پایان سخنان خود قدرت بخشی به جریانهای تکفیری توسط استکبار جهانی را عاملی برای منحرف نمودن بیداریهای اسلامی اخیر منطقه عنوان کرد و تصریح کرد: متأسفانه غرب با طراحی و برنامه ریزیهای عمیق توانست جریان اصیل بیداری اسلامی را در بیشتر کشورهای اسلامی منحرف نموده و مبارزات استکبار ستیزی را به اسلام ستیزی تبدیل نماید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار