تدوین دانشنامه استانی و راه اندازی موزه انقلاب و دفاع مقدس در قم

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم از پایان تدوین دانشنامه استانی و راه اندازی مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان در سال‌جاری خبر داد.
کد خبر: ۳۴۱۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۲ - 10April 2019

تدوین دانشنامه استانی و راه اندازی موزه انقلاب و دفاع مقدس در قمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، «احمد حسینی» پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت بیستمین سالگرد شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی و ۱۱۰ شهید شاخص نیرو‌های مسلح در مجتمع امام خمینی (ره) قم اظهار داشت: بزرگداشت حوادث بزرگ هر کشوری، رسالتی همگانی است و هر چه آن حوادث با هنجار‌ها و اعتقادات آن جامعه همخوانی بیشتری داشته باشد، آن رویداد‌ها و شخصیت‌های مرتبط با آن از ارزشمندی والاتری برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه شهید صیاد شیرازی عارفی بصیر و مجاهدی نستوه بود، افزود: یکی از حوادث مهم و تأثیر ملت ایران حماسه دفاع مقدس بوده که در آن شهید سپهبد علی صیاد شیرازی الگویی بی‌نظیر برای نسل امروز و نسل آینده در آن به شمار می‌رود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم با اشاره به اقدامات ارزنده این شهید بزرگوار در دوران دفاع مقدس گفت: شهید صیاد شیرازی در ایجاد قرارگاه‌های مشترک ارتش و سپاه نقش بسیار مهمی ایفا کرد و درسی که از آن شهید بزرگوار می‌توان آموخت این است که به مسئولیت‌های بزرگی که بر عهده تک‌تک ما گذاشته‌شده اعتقاد داشته و بر مبنای آن‌ها حرکت کنیم.

وی افزود: یکی از نمونه‌های همکاری سپاه و ارتش در تشکیل قرارگاه مشترک، استفاده از این تجربه دفاع مقدس در کمک رسانی به مردم و مناطق سیلزده اخیر است.

حسینی با توجه به اقدام ننگین رییس جمهور آمریکا در مورد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: این اقدام نشان از عمق نفوذ و قدرت سپاه در منطقه و خطری است که آن‌ها از جانب این نهاد مؤثر و مهم و انقلابی احساس می‌کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم در پایان عنوان کرد: تکمیل دانشنامه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم و تکمیل ساختمان مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان از اقدامات مهمی است که در سال جاری محقق می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها