طی بیانیه‎ای؛

اسپانیا به ایران وقوع سیل را تسلیت گفت

وزارت خارجه اسپانیا در بیانیه‌ای ضمن ابراز تاسف درباره تبعات سیل ویرانگر در مناطق مختلف ایران، به مردم آسیب‌دیده و مقام‌های ایرانی تسلیت گفت.
کد خبر: ۳۴۱۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵ - 11April 2019

اسپانیا به ایران وقوع سیل را تسلیت گفتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در ادامه واکنش‌های کشور‌های خارجی به سیل اخیر و ویرانگر در مناطق مختلف ایران وزارت خارجه اسپانیا هم در بیانیه‌ای همدردی عمیق خود را با مردم و دولت ایران اعلام کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه اسپانیا آمده است: «اسپانیا با تاسف اخبار تاثیرات مخرب سیل در اطراف شهر اهواز، همچنین بی‌خانمان شدن مردم و آسیب به زیرساخت‌ها در اثر بارش‌های شدید باران که در هفته‌های اخیر سب آسیب رسیدن به استان‌های شمالی و شرقی این کشور شده، دریافت می‌کند».

وزارت خارجه اسپانیا افزود: «در این برهه سخت، دولت اسپانیا به خانواده‌هایی که عزیزانشان فوت شدند و همچنین به مقام‌های ایران، همدردی عمیق و همچنین تسلیت خود را ابراز می‌کند».

بارش‌های شدید باران و در نتیجه آن وقوع سیل در بخش‌های مختلف ایران از قبیل: استان‌های گلستان، فارس، لرستان، خوزستان از اواخر اسفندماه سال گذشته شروع شد.

طبق آخرین آمار از تلفات این سیلاب که رئیس اورژانس کشور آن را اعلام کرده، حداقل ۷۷ ایرانی جان خود را از دست داده و ۱۰۷۶ نفر مصدوم شده‌اند و خسارات بسیاری به زیرساخت‌ها وارد شده است.

علیرغم ادامه امدادرسانی سازمان‌های مختلف دولتی و حضور مستمر نیرو‌های نظامی اعم از سپاه پاسداران، بسیج و ارتش، سیل هنوز هم بخش‌هایی از ایران را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار