ادامه ناآرامی‌ها در لیبی/ نبرد شدید توپخانه‌ای در اطراف طرابلس

نواحی اطراف شهر طرابلس پایتخت لیبی شاهد نبرد‌های سنگین توپخانه‌ای و راکتی بین نیرو‌های وابسته به ژنرال خلیفه حفتر و نیرو‌های وابسته به شورای ریاست جمهوری این کشور بود.
کد خبر: ۳۴۱۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶ - 11April 2019

ادامه ناآرامی‌ها در لیبی/ نبرد شدید توپخانه‌ای در اطراف طرابلسبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، محور‌های نبرد به ویژه در اطراف شهر طرابلس پایتخت لیبی شاهد نبرد‌های شدید بین نیرو‌های ژنرال خلیفه حفتر و نیرو‌های شورای ریاست جمهوری این کشور بود و دوطرف مواضع و مقر‌های مهمی را به کنترل خود در آوردند.

دو طرف در این نبرد‌ها از سلاح‌های سنگین نظیر راکت انداز و هواپیما‌های جنگی استفاده کردند. جنگنده‌های وابسته به دولت وفاق ملی لیبی چند مقر نیرو‌های حفتر در شهر غریان در منطقه جبل غربی را هدف قرار دادند. آن‌ها همچنین به اهدافی در محور‌های نبرد در دو منطقه قصر بن غیشر و عین زاره حمله کردند.

نیرو‌های حفتر چهارشنبه شب از سرنگون کردن یک فروند هواپیمای جنگی از نوع «ال 39» وابسته به شورای ریاست جمهوری به هنگام حمله به این نیرو‌ها خبر دادند.

نیرو‌های حفتر روز چهارشنبه ابتدا مناطقی در اطراف شهرک العزیزیه در جنوب طرابلس را به کنترل خود در آوردند و فرودگاه بین المللی طرابلس در منطقه قصر بن غشیر را دوباره تصرف کردند و مدت کوتاهی نیز پادگاه الیرموک را گرفتند، اما طولی نکشید که کنترل خود بر این پادگان مهم و جا‌های دیگری را در محور‌های نبرد در جنوب طرابلس از دست دادند.

محور‌های نبرد در مناطق عین زاره، قسر بن غشیر، خله الفرجان و مناطق صلاح الدین و السوانی در جنوب طرابلس شاهد درگیری‌های شدید با سلاح‌های مختلف بود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار