ولکان بوزکر:

تهران، آنکارا و مسکو درباره تمامیت ارضی سوریه اتفاق نظر دارند

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ترکیه گفت: آنکارا، مسکو و تهران با همکاری با یکدیگر توانسته‌اند اقدامات داعش را محدود کنند.
کد خبر: ۳۴۱۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹ - 11April 2019

تهران، آنکارا و مسکو درباره تمامیت ارضی سوریه اتفاق نظر دارندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ولکان بوزکر» رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ترکیه در یک سخنرانی با شرکت هیئت‌هایی از مجالس روسیه، ترکیه و ایران در مسکو با اشاره به نقش سه کشور در محدود کردن اقدامات داعش در سوریه اظهار داشت: سه کشور در خصوص احترام به تمامیت ارضی سوریه و بازگشت این کشور به صحنه جهانی اتفاق نظر دارند.

بوزکر افزود: با پایان ترور در سوریه، شهروندان این کشور که به ترکیه، لبنان و اردن مهاجرت کرده‌اند با امنیت تمام به کشور خود خواهند بازگشت.

«حشمت‌الله فلاحت‌پیشه» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ایران نیز با اشاره به اتفاق نظر سه کشور بر سر موضوع لزوم خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه گفت: ما از تمامیت ارضی سوریه که این شامل بلندی‌های جولان نیز می‌شود حمایت می‌کنیم.

«کنستانتین کوساچیو» رئیس کمیته امور بین‌الملل شورای فدراسیون روسیه نیز با اشاره به تسریع در روند توافق آستانه گفت که سه کشور در زمینه تمامیت ارضی سوریه، برقراری امنیت و بازگشت مهاجران سوری به کشور خود توافق کرده‌اند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار